Wordt een paard zwakker door een winterdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Wordt een paard zwakker door een winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 19:47

Dit beweert mijn mama dus Nagelbijten / Gniffelen
[***] is een volbloed , en krijgt van zichzelf al weinig vacht , maar [***] is een warmbloed en krijgt haren van wel 5 cm lang Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil ze een winterdeken opleggen , want dit is echt niet praktisch om te trainen Scheve mond
Dus de vraag is , worden ze zwakker (dus makkelijk vatbaar voor ziekten etc Knipoog ) van een winterdeken?

xxandreaxx

Re: Wordt een paard zwakker door een winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:40

Mijn moeder zegt dat ook ja. Ik denk wel dat ze sneller vatbaar kunnen zijn voor bv griep of iets dergelijks.. Knipoog

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:41

ik ben van mening dat een paard dat gezond is gewoon een weerstand heeft.. en als je hem scheert .. dan scheer je zen weerstand niet weg.. maar zijn vacht en die vacht bedek je met dekens.. en dat heeft niets met weerstand of zwak te maken.
heeftj e paard geen goede weerstand dan kan ie met of zonder scheren ziek worden.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:43

na volgens mij is het zo dat ze zich op een gegeven moment minder weerstand aan zich zelf kunnen bieden. dus de haren gaan minder groeien enz als je een deken op legt. dit is ook zo met scheren. dus ik denk dat ze dan ook sneller ziek kunnen worden (met name in de winter) dat is het zelfde als dat jij je koud kleed in de winter dan word je ook ziek. normaal kleed een paard zich zelf warm aan met zijn vacht en omdat jij dat met een deken doet houd die daar maar mee op.

dat is mij altijd verteld. Tong uitsteken

ik bedoel dus als je de deken dan ineens afhaalt in de winter..dat die dan sneller ziek word als een paard die je altijd zonder deken laat staan.
Laatst bijgewerkt door anniek_uc op 25-10-06 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:44

Nee, maakt niks uit.

Ik heb in het verleden alleen maar deken paarden gereden en zijn er nooit zieke geweest.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 01:40

nee hoor,ze worden eerder vatbaar,als ze lang nat blijven en het koud krijgen.

IceBabY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 01:51

anniek_uc schreef:
na volgens mij is het zo dat ze zich op een gegeven moment minder weerstand aan zich zelf kunnen bieden. dus de haren gaan minder groeien enz als je een deken op legt. dit is ook zo met scheren. dus ik denk dat ze dan ook sneller ziek kunnen worden (met name in de winter) dat is het zelfde als dat jij je koud kleed in de winter dan word je ook ziek. normaal kleed een paard zich zelf warm aan met zijn vacht en omdat jij dat met een deken doet houd die daar maar mee op.

dat is mij altijd verteld. Tong uitsteken

ik bedoel dus als je de deken dan ineens afhaalt in de winter..dat die dan sneller ziek word als een paard die je altijd zonder deken laat staan.

Dit is mij dus ook verteld. Tong uitsteken
Waar mijn verzorgpony staat, heeft geen enkel paard een deken op in de winter. Beetje een natuurpaarden stal zeg maar Tong uitsteken Ze worden ook natuurlijk bekapt enzo. Maarjah ben weer een beetje offtopic bezig Tong uitsteken Als je echt erge last hebt van die dikke vacht bij je paarden, zou ik wel een winterdeken erop gooien. Maar dan is de vacht dus minder dik, en als je de deken er dus afhaalt hebben ze het veeeel sneller koud. En dan worden ze dus eerder ziek (lijkt me).