Met natte deken op stal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyAngel

Met natte deken op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 19:19

hey,

Ik had mijn pony onder dr fleecedeken staan buite en toen begon het opeens te plenze Boos!
dus die helemaal nat, nu heb ik nog een 200 grams outdoordeken, dus die er maar op gegooit.
Maar die is vanaaf als ze naar binnen gaan natuurlijk helemaal zeiknat ook, ken ik die dan omlaten? want heb ooit gehoord dat de kou er dan in blijft zitte. Of toch maar dr 370 grams opdoen? dat vind ik dan weer zo warm.
Het is alleen voor vanacht dus even een oplossing zoeken.

Groetjes

DiantaM

Re: Met natte deken op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:28

Als jij een goed outdoordeken hebt, is er niks aan de hand, dan loopt het water er zo vana f.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:57

inderdaad, een outdoor deken is juist bedoeld voor buiten en is van de buitenkant wel nat, maar van binnen lekker droog Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:59

Als je pony nat is en je gooit er een buitendeken op zal die ook nat worden van binnen, die zou ik er dus niet oplaten liggen. Dan kan je haar nog beter zonder deken zetten.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 08:03

Hij is ook van binnen lekker droog, maar had ooit zien staan dat de kou er dan in zou blijven hangen ofzo

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 08:06

Charos schreef:
Als je pony nat is en je gooit er een buitendeken op zal die ook nat worden van binnen, die zou ik er dus niet oplaten liggen. Dan kan je haar nog beter zonder deken zetten.

Voordat ik die outdoordeken erop had gelegt heb ik dr wel eerst even late drogen, zo nat was ze zelf nog niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:14

LadyAngel schreef:
Hij is ook van binnen lekker droog, maar had ooit zien staan dat de kou er dan in zou blijven hangen ofzo

Als dat zo is, dan zou je altijd dekens moeten wisselen als je paard van buiten op stal komt. Knipoog

Zoals gezegd: als jij een goede waterdichte outdoordeken hebt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Daarmee kan je paard zowel buiten als binnen staan zonder dat je dekens hoeft te wisselen.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:34

je kan toch ook weer dat ene fleece dekentje even drogen en die vanacht weer op doen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:35

Nou snap ik het niet meer, je pony stond onder een fleece deken buiten (is niet waterdicht lijkt me) en toen begon het te regenen. Toen heb je een 200 gr. waterdichte deken opgegooid.

Dan is je pony toch nat als je hem die 200 gr op hebt gedaan?

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 09:05

Ik heb dr op stal gezet, dr op late droge zonder deken, het meeste water was nog niet door de fleecedeken heen gegaan.
En dat ze droog was de 200 grams opgelegt en haar weer naar buite gedaan.
Stond niet helemaal duidelijk in me 1e post.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:12

@ LadyAngel: Alleen als de deken niet waterdicht is moet je hem eraf halen als je pony naar binnen gaat. Of als de pony onder de deken op de een of andere manier toch nat is. Dat wat jij gehoord hebt over dat de kou erin blijft hangen wordt volgens mij anders bedoeld: Een pony met een natte deken wordt niet meer warm omdat dat water allemaal in zn vacht komt te zitten.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 09:50

Thanks!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:54

ik had gister avond ook een wat ouder (een jaar of 10 oud Tong uitsteken) deken op en toen heb het een hele tijd geplensd entoen was mn pony wel een beetje nat dus heb dr een wolle zweetdeken met een regendeken op gedaan op stal
want als ze een beetje nat is onder dr deken zou ik wel een ander deken op doen