scheren of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carla_

scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 16:35

hallo.

mijn paard is nu 8 maanden onder het zadel en kan soms nog al heftig zijn. nu heeft ze al een 100 grams deken op. maar tog heeft ze wel dikke haren.
nu zit ik te denken scheren of niet?

danamuts

Re: scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:41

ligt eraan, je zegt dat ze nu al af en toe heftig is. Als ze geschoren zijn, worden ze meestal frisser (het is nl kouder) misschien een dikkere deken opdoen, en eventueel niet helemaal scheren, maar alleen een baan (staat een topic over) dan houd ze toch nog een deel van haar vacht en het zweet is ze sneller kwijt. Je zou dus in eerste instantie kunnen proberen om een baan te scheren, als dat niet genoeg werkt om haar sneller droog te krijgen, kun je de rest ook nog doen. Heb ff gespiekt in je profiel, en je hebt een heel leuk paardje!

napoleon

Re: scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:51

Zou niet gelijk voor scheren gaan. Dat kan namelijk altijd nog.... Probeer het eerst eens zonder te scheren, ik heb mijn paard het eerste jaar dat hij onder het zadel was ook niet geschoren, puur omdat hij al fris genoeg was Haha! Het jaar daarop heb ik hem wel geschoren maar toen was hij ook wat rustiger onder het zadel.