welke deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:40

ik heb dus een fjord.
Vorig jaar is ze geschoren, maar dit jaar gaat dat er niet van komen (bij gebrek aan scheeraparaat en dat er niemand is in de buurt die zo'n ding heeft)
Nu heb ik een deken een 350 grams winterdek, aardig dik dus.
Nou wil ik haar graag wel kort in dr vacht houden, maar om haar nu een 350 grams dek op te doen is wel wat dik denk ik zelf (aangezien paarden het niet zo snel koud hebben)
Nu zit ik dus te denken om een 150grams dek te kopen, maar dan wil ik niet vervolgens weer na 2 maanden die deken van 350 grams weer om doen Clown

waarom wil ik haar een dek om?
-omdat ik dr dan kort in dr vacht probeer te houden
-dan is ze ook nog schoner Vork

dus niet voor de warmte ofzo, paardjes kunnen prima zelf hun vacht dik genoeg maken zo dat ze t niet koud krijgen. Maar ik wil geen beertje.

Iemand een iedee?
nu gewoon het 350 gram dek op doen?
of een 150 gram?
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-10-06 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel vertaald naar correct Nederlands

elmiran

Re: deken welke.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:30

gewoon die 350gr deken erop doen. zou in t begin wel warm zijn maar ik vind het zelf onzin om veel dekens te gaan kopen en heb er zelf maar eentje. Die doe ik eind oktober meestal op en daar staat ze dan de hele winter mee.

Saika

Re: deken welke.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:40

k zou een ongeschoren fjord absoluut geen 350 grams dek opdoen. Vrees dat het diertje dan omkomt van de hitte. Zou nu een ongevoerde regendeken opdoen, en in de winter wellicht een 150-200 grams, als het echt vriest.

roylinde

Re: welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 17:09

hoi,

Lachen mijn twee uiterste meteen haha.
Aan de ene kant heb ik zo iets van tja 350 gram is wel erg warm. Maar dat gewissel met dekens wil ik ook niet, maar haar wel in een korte vacht houden (of moet je dat perce wisselen met dekens, heb nl niet al t geld tot mijn beschikking)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:40

niemand een iedee wat ik nu moet? Nagelbijten / Gniffelen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:20

je kan dr ook scheren, heb je ook maar 1 deken nodig en geen last van een beertje. Dat is wat ik ga doen met mijn paardje.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:34

ja het probleem is alleen dat ik niemand ken hier in de buurt die een scheeraparaat heeft. En het kost dus 260euro om zo'n ding aan te schaffen. Het liefste scheer ik haar... maar helaas...

Of weten jullie iemand in de buurt van lemmer/ kuindere die een scheeraparaat heeft.
Ik kan namelijk zelf wel scheren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:47

De meeste ruitersportzaken hebben er wel eentje die je kunt lenen. En er zijn vast ook genoeg mensen in de buurt die er een hebben en tegen betaling bij je langs willen komen.

Om je paard zonder scheren kort te houden, had je wat eerder met dekens moeten beginnen.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 12:18

Ja ik zou inderdaat dr graag laten scheren, helaas tot nu toe nog niemand gevonden die een scheeraparaat heeft in de buurt.

wie op bokt heeft een scheeraparaat en woond dicht bij? Vork