ik vind ze ook wat ruim vallen, maar bij mij niet direct een maat groter. Mijn paard is 1.65 en heeft een 195, hij verzuipt er net niet in http://www.mijnalbum.nl/Foto=BUBY6SFT
Ik heb voor mijn pony ook een staldeken van HH gehad en die viel idd ook een maat groter kon toen maatje 165 nemen terwijl ze altijd 175 heeft, maar de winterdeken op de foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto=JRTUGMXI is ook van HH maar die valt wel normaal als een 175 en heb ik dus ook maatje 175 van gekocht.
rommulus
Ik heb een zomerdeken maat 185 van HH op mijn paard van 1.58 m liggen. Ik heb alle dekens voor hem 185. De HH valt misschien ietsje ruimer dan de andere dekens, maar niet noemenswaardig dat ik eigenlijk een maat kleiner zou moeten hebben.
Ik heb die in het baby-blauw. Valt wel groot, maar niet een hele maat. Alleen de bilkoorden- zitten vervelend, omdat mijn paard daarop poept. Als ik de deken eraf hal, kan ik gelijk m'n handen wassen. Bij andere dekens heb ik daar geen last van.
Ik heb ook twee HH highliner dekens. Een 195 en 205. Die 195 past hem precies en die ander is wat groot, maar past ook redelijk. Ze vallen inderdaad ongeveer een halve maat groter uit. Dit is de eerste keer dat ik deze dekens gebruik en ik vind ze helemaal top. Ook omdat mijn paard een hoge schoft heeft, passen de dekens erg mooi. Dekens zonder hals gaan achter zijn schoft hangen en maken zijn schoft kapot.
Ik vond de Highliner met minihals erg groot vallen, vooral erg lang (een hoge benen deken zeg maar) eigenlijk. Verder vind ik de dekens HH niet echt groter vallen, mijn paard is 1.68 en heeft maat 2.05.
Ik vind de outdoordekens helemaal niet groot vallen, maar precies goed. Ik had vorig jaar een deken van harry horse en die viel zelfs kleiner uit. Ik heb nu nieuwe harry horse de THOR versie kleur choc amber kleurig en die ligt gewoon perfect. Maatje 195 voor een paardje van 1,65 m. De onderdekens vallen wel groter uit te ruim in hals is mijn ervarig geen aanrader voor een paard met veel schoft.
Halve maat Mijn 185 valt als een 190. Heb ik nagemeten..
daar ga ik inderdaad in mee...
En ik heb een keer een high liner gehad in 195 en had zelfs het idee dat die in gebruik nog wat uitrekte... Hij was ruim toen ik 'm er op legde en toen 'ie er een winter op had gelegen was 'ie echt te groot...
Ik heb een Highliner van 185 liggen op een paard van 160... het had een maat kleiner gekunt. Misschien is de deken wel wat gekrompen tijdens zijn wasbeurt;)
Ik vind de HH dekens ideaal voor mijn paard. De meeste dekens zijn haar te krap op de borst. Die van HH niet. Ik vind ze eigenlijk niet echt groot vallen. Ik koop meestal een 2.05 en ze is 1.68. Dan zitten ze ruim genoeg terwijl ze volgens de tabellen ook nog 1.95 zou moeten passen.