Koud, warm, koud,...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marbel

Koud, warm, koud,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:31

Word er gek van, omdat het een stuk frisser werd heb ik mijn zomerdeken verruild voor een tussendeken. Nu is het weer tegen de 20 graden overdag,....pfff zal ik hem overdag maar weer zijn zomerdeken op doen dan?

Maris89

Re: Koud, warm, koud,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:32

Waarom nu al een deken? Onze paarden staan nog steeds 24/7 buiten, met inloopstal uiteraard, maar die hebben nog geen deken op hoor. Pas als het rond de 10 graden wordt.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:35

Mijn heeft ook zijn zweetdeken op. Meestal kom ik sóchtends en doe hem dan af en doe hem sávonds weer op. Maar hij staat gewoon op stal en heeft de deken dan op. Laatst was hij helemaal aan het trillen en shaken toen hij uit zijn stal was( was wel erg koud toen ) en heb geen zin in een paard waar zijn hele rug dalijk van vastzit van de spierpijn enz.

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:35

Nou, dat hoef ik bij die van mij niet te proberen. Dan heb ik een teddybeer ipv een paard.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:02

Gewoon wat je bij jezelf ook doet...als het koud is een warmere deken en als het weer warmer wordt een dunne of helemaal niet.
Als het mooi weer is trek je zelf toch ook dunnere kleren aan, en vorige week liepen we ook allemaal met een jasje aan? Knipoog
Ik heb er geen problemen mee om te wisselen, gewoon laten leiden door je eigen gevoel...

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:30

Ik vind helemaal niet dat je je paard moet "kleden" hoe je je zelf kleedt. Paarden kunnen veel beter tegen de kou dan wij. Zij hebben het al behagelijk bij 10 graden terwijl wij dan zitten te koukleumen! Ik denk dat het bij de TS vooral gaat om de wintervacht. Ik doe z'n dunne deken om als het onder de 15 graden is, anders loopt ie toch alleen maar te zweten.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:43

Ik vind ook niet dat je een paard moet kleden zoals je zelf doet...ik bedoel ermee te zeggen dat je door op de gevoelstemperatuur af te gaan wel kunt bepalen of je een dunnere of dikkere deken op moet doen.
Dat was volgens mij de vraag van de TS.
Als je zegt dat een paard het niet snel koud heeft, helemaal mee eens, maar dan moet je eigenlijk helemaal geen dekens gebruiken.
Ik doe het omdat ik niet wil dat ze een mega wintervacht krijgen. Een beetje mag wel, maar niet te erg want als ze dan aan het werk worden gezet krijgen ze het superwarm.

Maar goed iedereen moet vooral doen wat ie zelf wil en het beste lijkt....

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:48

Oké, dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen. Ik ben het volkomen met je eens al gebruiken wij wel een overgang+winter deken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:37

Ik haal overdag de dekens af, en doe ze s avonds weer om. Werkt prima! Het is nu overdag echt te warm voor dekens..

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:47

Ja irri he. ik wordt er ook helemaal gek van! Maar ik hoorde ook uit ervaring van mijn vriend dat als je veel wisselt dat je ze dan als het ware pest en dat ze dan nog meer haar aan maken. :S dus ik heb op en gegeven moment de regendeken op gelaten en nu heeft ze al een tijdje een onderdeken eronder (ja tis misschien veel maar ze is anders echt een bolliewollie). Maar heb deze onderdeken er voor vandaag ook maar afgehaald. Verward vind het toch te warm. Maar vedrer kan ik dus als advies geven gewoon op laten liggen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:37

mijne heeft al met 200 grams gelopen nu gaat die onder een regen deken zometeen