Scheren? Wanneer verstikt de boel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Scheren? Wanneer verstikt de boel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 07:19

De mijne zit dus ook al dik in zijn vacht! pff ondanks dat dekengedoe. Ze heeft ook erg last van huidschilfers en ze zweet altijd erg. Zou de boel zo niet verstikken? En zo jah hoe merk je dat je echt MOET scheren?

Ik heb haar namelijk pas net anderhalve maand. Ze heeft daar altijd binnen gereden enz en bij ons zijn de stallen wel binnen maar verder is alles buiten. Dus wat is dan wijsheid??

En kan je er niet voor kiezen hoe kort je het doet? Zou het niet te kort willen. Dan moet je wel 2 x maar vind het maar niets om het zo kort te doen.

gootje12

Re: Scheren? Wanneer verstikt de boel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:44

als je dikke deken en een dikke vacht hebt,is dat niet prettig voor het paard.Als hij erg zweet ,kan je beter scheren en lekker toedekken,dan is hij ook weer heel gauw droog en verspeelt minder energie.Zweten kost erg veel van een paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 23:08

Als je nu scheert, heeft hij nog tijd om wat bij te maken. Huidschilfers zijn te verhelpen door een scheutje olie over het voer. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem na het rijden (warm) af te spoelen, maar al dat zout van transpiratie kan ook voor een droge huid zorgen. Een bezweet paard na rijden (zonder af te spoelen) droogt overigens minder snel dan een paard dat je hebt afgespoeld na het rijden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 23:12

die van mij word ook binnekort geschoren als ik ooit nog eens iemand vind die dat wil komen doen Boos!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 23:14

@Onley : ja,als je niet zo ver weg woonde ,wilde ik het wel doen.Maar ik woon in Ommen,30km van Zwolle.Dat is zeker 3uur van jou vandaan.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 07:08

Cassidy schreef:
Als je nu scheert, heeft hij nog tijd om wat bij te maken. Huidschilfers zijn te verhelpen door een scheutje olie over het voer. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem na het rijden (warm) af te spoelen, maar al dat zout van transpiratie kan ook voor een droge huid zorgen. Een bezweet paard na rijden (zonder af te spoelen) droogt overigens minder snel dan een paard dat je hebt afgespoeld na het rijden.

ik voer altijd olie door t voer Verdrietig Maar het blijft. Het het idee dat het nu door het zweten nog erger wordt. Het vervilt helemaal. Dus daarom vroeg ik me af of het dan zou verstikken.