vraagje over scheermachine hoeveel watt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

vraagje over scheermachine hoeveel watt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 23:01

Ik wil een scheermachine gaan kopen voor het scheren van het hele paard. Kan iemand mij vertellen of het belangrijk is hoeveel watt de machine heeft? is het zo dat als de machine veel watt heeft je sneller scheert ofzo? ik kan namelijk een scheermachine kopen met 100watt maar ik vraag me af of dit genoeg is. Heb zelf nog nooit een scheermachine gekocht dus ik hoop dat jullie er wat meer over kunnen vertellen Knipoog. Heb wel wat ervaring met scheren.

elmiran

Re: vraagje over scheermachine hoeveel watt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 23:01

kan me herinneren dat er een topic was over scheren (ook met foto's van paarden die geschoren waren...) maar ik kan de link niet meer vinden Verdrietig

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:30

Als je een scheermachine gaat kopen zijn een paar dingen belangrijk.
1. Geluid. Vaak is het zo dat hoe hoger de wattage hoe meer lawaai de machine maakt en veel paarden vinden dat niet prettig.
2. Gewicht. Een lichte machine scheert lekkerder als een zware machine.
3. Diameter. Als je kleine handen hebt is een machine met een grote diameter ( dikte ) niet echt lekker scheren.

Een machine voor een paard te scheren zal tussen de 100Watt en 200Watt zitten, ga je daar boven zitten wordt de machine zwaarder en gaat meer lawaai maken. Het is niet altijd zo dat een machine met meer wattage sneller scheert, sneller scheren bereik je door scherpe messen te gebruiken en het aantal snijbewegingen van de messen.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Mocht je meer vragen hebben hoor ik het graag.

Groetjes Dick

henrib

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:37

het ligt er echt aan waar je hem voor wilt gaan gebruiken, voor de oren, hoofd e.d. zou ik echt geen grote en lawaai makende machine gebruiken da gaat je nie lukken. Indien je je paard helemaal wilt gaan scheren zul je dus 2 machines aan moeten schaffen. Succes!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 16:45

oja en wat is nou het verschil tussen watt en volt Clown ?

Tondeuse voor de oren benen, en het hoofd heb ik al Knipoog wil dus de scheermachine voor t hele paard gebruiken en met de tondeuse doe ik dan t hoofd en de moeilijke plekken die met zo'n grote scheermachine lastig te doen zijn.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 17:00

oke dus ik heb aan een machine van 100watt wel genoeg..
Wil t liefst een machine die niet teveel lawaai maakt (m'n paard kan wel wat hebben maar als ik dan toch moet kiezen t liefst zo min mogelijk lawaai Clown )

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:57

elmiran schreef:
oja en wat is nou het verschil tussen watt en volt Clown ?

Volt: is de werkspanning waar een machine op werkt. In Nederland is dat altijd 220/230 Volt dus de netspanning die in je stopcontact thuis zit en in je stal/schuur.
Watt: is de wattage cq verbruik van je machine. Hoe hoger de wattage hoe sterker en zwaarder de machine is. Staar je nooit blind op de wattage, er zijn machines waar 350 Watt op staat en thermisch beveiligd zijn op 1 ampere ( dat is 220 Watt ) of minder.

Groetjes Dick