Kan ik nu nog een deken opleggen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

Kan ik nu nog een deken opleggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:35

Ik heb een haflinger, maar ik wil eigenlijk dekens gebruiken. Ik vindt zo'n vachtje s'winters altijd erg vervelend. Vooral na het rijden. Nu heeft hij al een vachtje gekregen. Nu kreeg ik een deken aangeboden met: Het bevat de bekende stay dry voering van bucas welke zorgt
dat de deken ook op een bezweet paard te gebruiken is.
Klik voor de deken

Zei vertelde mij dat ik makkelijk deze deken nog kon opleggen en dat de haren er alsnog afgingen.

Ik snap erg geloof ik helemaal niks meer van.

Wie kan mij dit uitleggen.

Cassidy

Re: Kan ik nu nog een deken opleggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:40

Ja, als je nu een deken oplegt, zal je paard een aantal haren verliezen, maar de lengte wordt er niet minder lang door. En het is ook niet per definitie zo dat er veel haren loslaten, dus probeer het, en als het niet werkt kun je alsnog scheren.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:44

Cassidy schreef:
Ja, als je nu een deken oplegt, zal je paard een aantal haren verliezen, maar de lengte wordt er niet minder lang door. En het is ook niet per definitie zo dat er veel haren loslaten, dus probeer het, en als het niet werkt kun je alsnog scheren.

Ik ben een beetje tegen het scheren. Krijg dat gemopper met moeders. Straks zit m'n blondje voor de helft met en de helft zonder haren Haha! hihi.

zijn er nog meer mensen dit van het systeem iets begrijpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:51

Komop zeg, gewoon scheren. Bedoel je met moeders het paard of je moeder? Paard heeft niets te willen, en reken maar dat ze lekkerder gaat als ze - ook in de winter - die dikke vacht kwijt is.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:54

Cassidy schreef:
Komop zeg, gewoon scheren. Bedoel je met moeders het paard of je moeder? Paard heeft niets te willen, en reken maar dat ze lekkerder gaat als ze - ook in de winter - die dikke vacht kwijt is.

Ik bedoel dat mijn moeder en geen voorstander van is. MAar nu heeft ze dus dit gehoord: Je blijft de hele dag dekens wisselen.

Hoe zit dat dan. Ik ben er al een poosje mee bezig, maarja... Help

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:56

Ik denk dat je moeder minder blij is als je uren op stal moet wachten totdat hij droog is na het rijden.
Kort in het haar scheelt veel tijd, en is ook lekkerder voor het paard als hij hard aan het werk moet.
Dekens wisselen valt wel mee hoor, staat je paard overdag buiten (in de winter?)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 22:00

Cassidy schreef:
Ik denk dat je moeder minder blij is als je uren op stal moet wachten totdat hij droog is na het rijden.
Kort in het haar scheelt veel tijd, en is ook lekkerder voor het paard als hij hard aan het werk moet.
Dekens wisselen valt wel mee hoor, staat je paard overdag buiten (in de winter?)

We hebben een paddock dat is achter de stallen.Daar lopen ze meestal. Als het echt zulk hondenweer is (veel regen, Sneeuw dus nattigheid en wind) dan staan ze binnen.

Je kan toch ook een deken kopen neem voorbeeld aan de Thor 2 deken van Harry's Horse. Die is waterdicht e.d Kun je die nou een hele dag oplaten. Alleen na het rijden even een uurtje de fleecedeken op en dan na een uurtje ofwwat de winterdeken weer op ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:06

Je kunt een winterdeken kopen die ademt en gelijkertijd waterdicht is. Scheelt wisselen. Maar als je er maar een hebt en die wel per ongeluk nat wordt omdat je paard nou net in die plas heeft liggen rollen, heb je wel een ziek paard. Ik zou er voor de breek nog een tweede bij doen, maar dat hoeft niet meteen.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 13:03

Cassidy schreef:
Je kunt een winterdeken kopen die ademt en gelijkertijd waterdicht is. Scheelt wisselen. Maar als je er maar een hebt en die wel per ongeluk nat wordt omdat je paard nou net in die plas heeft liggen rollen, heb je wel een ziek paard. Ik zou er voor de breek nog een tweede bij doen, maar dat hoeft niet meteen.

help. Ik geloof dat ik nog maar eens aan andere hier vraag:

Hebben jullie nog informatie over een deken opleggen. Kan het nog met een Wintervachtje (nog niet heel dik) een W. Deken opleggen??

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:59

Als je nu je deken oplegt wordt de wintervacht niet meer veel dikker. Als je geen deken opdoet krijg je waarschijnlijk een echt beertje.

Ik heb ook de bucas deken en hij werkt goed. Absorbeert het eventuele zweet, zonder dat de deken nat aanvoelt en kan op vanaf de herfst tot de lente.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:04

mijn pony´s gaan ook onder een deken. en over een poosje worden ze geschoren.

Mijn ouders hoeven nooit dekens te wisselen. er ligt er nu een op. en als het kouder wordt gaat er nog eentje onder. maar er wordt niet gewisseld. ze blijven er gewoon dag en nacht op.