Deken met iets hals erop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Syrianda

Deken met iets hals erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:47

Voor mijn pony ben ik op zoek naar een deken met iet wat hals erop. Ik wil geen deken met een hoge hals. Mijn pony heeft namelijk maat 1.75 (dit doordat ze een lange rug heeft) en nadeel ervan is dat de dekens meestal bij de schouders te ruim zitten. Hierdoor hangen ze teveel naar beneden en krijg je knelplekken op de schoft.
Nu leek een deken met iet wat hals de oplossing. Iemand bekend met zo'n deken? Wat zijn de ervaringen en heb je foto's van je deken.
Ik wacht de reacties af.

Horse_

Re: Deken met iets hals erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:13

Ik heb 2 dekens met zo'n klein halsje. 1 dikke Weatherbeeta oud model die ligt goed en geeft geen schuurplekken. Nu had ik vorig jaar weer een WB gekocht maar 220 grams nieuw model (met loopsplitten verder naar voren. Lag op zich goed maar manen schuurden eraf en schuurplekken op de borst terwijl hij goed leek te liggen.

Op zich is het principe van zo'n halsje ideaal want regent niet in! Manen worden er alleen wel dunner van let daarop.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 12:27

gouda schreef:
Ik heb 2 dekens met zo'n klein halsje. 1 dikke Weatherbeeta oud model die ligt goed en geeft geen schuurplekken. Nu had ik vorig jaar weer een WB gekocht maar 220 grams nieuw model (met loopsplitten verder naar voren. Lag op zich goed maar manen schuurden eraf en schuurplekken op de borst terwijl hij goed leek te liggen.

Op zich is het principe van zo'n halsje ideaal want regent niet in! Manen worden er alleen wel dunner van let daarop.

Dat van die manen had ik al eens opgevangen. Vandaar dat ik de deken ook niet te ver op de hals wil hebben.
Dus de nieuwe wb viel toch tegen in vergelijking met de "oude". Jammer is dat.
Nou ik neus wel even verder. Lastig altijd die dekens.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:56

Ik heb er ook 1... zal eens kijken wat voor deken het is..
Echt super fijn, idd je hebt niet snel de schoft kapot en hij sluit altijd goed aan..
En hij is mega lekker warm Haha! Zou blij zijn als ik m'n paardje was hahaha

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:51

Verplaatst naar SV

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:57

Ik heb ook een paard met een redelijk hoge schoft en vaar wel bij de Harry's Horse highliners. Dekens met iets hals zou ik zo snel niet doen, dit idd ivm het wegschuren/verstikken van de manen.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:42

Ik heb een 175 premiere waterdichte 300 gr deken http://static.flickr.com/20/72903864_378927d202.jpg?v=0 heeft een halve hals, had totaal geen last van afschuren/verstikken van de manen. Ze kwamen wel wat platter te liggen, maar niet heel erg ofzo.
Ik ben er nog steeds erg tevreden over (heb nu alleen een Bucas, die zijn erg goed voor paarden die smal zijn van voren geen drukplekken op de schoft, en hangt ook niet van voren)

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:14

Ik heb alleen maar zulke dekens. Mijn merrie kreeg kale plekken op haar schoft door andere dekens. Met deze dekens heeft ze absoluut geen schuurplekken dus ben erg tevreden met de dekens. Ik heb onderandere de harry's horse highliner. In mijn profiel staan daar geloof ik wel dekens van.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:20

Ik had voorheen altijd hetzelfde probleem met winterdekens, te ruim op de schouders en knellen/schuren op de schoft. Sinds ik een Rambo Wug heb met een klein halsje is het probleem verholpen, de deken schuurt nergens. Je hebt deze dekens (kleine hals, v-voorsluiting tegen schuren op de schouders) ook van Rhino en Amigo.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:46

Rhino WUG; superdeken! aanrader! Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:43

tvp!

jabadabadoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:48

ik heb gewoon een deken gekocht met hals er aan (hele) en volgens mij bevalt mijn paardje dat prima, had nergens last van.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:56

Cassidy schreef:
Ik heb ook een paard met een redelijk hoge schoft en vaar wel bij de Harry's Horse highliners. Dekens met iets hals zou ik zo snel niet doen, dit idd ivm het wegschuren/verstikken van de manen.

ben het hier helemaal mee eens...

ik heb zelf ook een highliner gehad... en vond het ene erg fijne deken... met een klein strookje hals eraan extra, bontje eraan.. die dekens liggen mooi, schuren niet... bijna perfect zou ik zeggen..
en een redelijke prijsklasse. en tegenwoordig hebben ze die highlinger zelfs in verschillende diktes.. handig toch Haha!

Saskiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:30

Rhino heeft een hele fijne en zeer sterkte halve hals deken.