Wie weet of je spul in de winkel kunt kopen (en waar dan?) waar je je regendek weer waterdicht mee kunt maken? Ik heb de mijne gewassen (is weer prachtig) maar is dus niet meer waterdicht... Wie kan me helpen?
Als je je regendeken (laat) wassen, moet je dat zonder wasmiddel doen. Dus gewoon alleen met water. Dan blijft hij waterdicht (Mijne is al 2x gewassen op deze manier, en is nog prima waterdicht) Met harmisol krijg ik een deken die ooit waterdicht geweest is, niet meer waterdicht...
Met Harmisol lukt het mij wel. Maar Harmisol pakt alleen op schoon materiaal. En je hebt het ook in flesjes die je als wasmiddel kunt gebruiken.
Ik doe het altijd zo: regendeken eerst op 30 of 40 graden (afhankelijk van hoe vies hij is) in de wasmachine met een scheut wasmiddel en direct daarna nog een keer een rondje wassen, maar dan met een flesje Harmisol i.p.v. wasmiddel. Werkt bij mij prima.
Harmisol koop je bij de drogist, 3 of 4 euro voor een flesje. Volgens mij hebben sommige supermarkten het ook wel.
naar een zaak gaan waar ze tenten en campeerspullen verkopen, daar hebben ze wel imregneerspray. bus kost 5 euro, en spray je op je deken... werkt wel goed,maar als ze veel rollen laat dat laagje weer los waardoor je opnieuw moet sprayen
Ik koop altijd bij Roobeek in Alkmaar (is een kampeerwinkel, aan de Laat) een flesje met spul waarmee je je tent waterdicht kunt maken. Dit moet je verdunnen met water en dat rol ik op mijn dekens met een verfroller. Ze zijn allemaal super waterdicht nu, maar het is wel even wat werk.