ik kan voorlopig nog niet rijden, dus ik wacht nog even. laat hem lekker zijn vachtje kweken, misschien ook nog geen deken dit jaar, maar zogauw ik weet kan rijden gaat zijn vacht er (gedeeltelijk) af. Onze shet wordt volgende week geschoren denk ik. Hij kan nu nog lekker buiten zonder deken (ivm eczeem) en dat vindt hij super.
waarschijnlijk wordt winnetoe voor het eerst geschoren dit jaar, dat wordt dan gewoon inrijden met een uitrijdeken en uitrijden met een uitrijdeken..
ze zit nu al in een gruwelijke wintervacht en blijft heel lang nat ook na het uitstappen, en als ze bijvoorbeeld gaat liggen in de stal en ze wordt vies.. is het er heel moeilijk uit te krijgen dus ik denk dat ze binnenkort wel geschoren wordt Ja
Die van mij is vorige week geschoren, stond echt met die warme dagen bezweet op stal. Maar mijn pony word ieder jaar geschoren omdat haar vacht heeeeel erg dik word en dat is na het rijden haast niet droog te stappen.
Op dit moment kunnen ze allebei nog lekker zonder deken naar buiten. Pas als het weideseizoen kompleet afgelopen is, laat ik scheren (denk zelf dat dit eind Oktober gaat zijn).
Nog niet, ik wilde d'r dit jaar eigenlijk helemaal niet scheren... maar het vachtje is weer vreselijk lang geworden in korte tijd, en ze heeft er ook echt last van na het rijden. Dus binnen kort wordt ze toch weer geschoren, midden oktober schat ik zo in
De staleigenaresse van mij komt begin deze week terug van vakantie en ik zal dan even vragen wanneer ze tijd heeft om Umcalsum te scheren. Sum zit al zo dik in het haar, is iedere keer kleddernat en ik kan haar moeilijk iedere keer afspuiten als het kouder wordt. Melody heeft nog helemaal geen vacht.
Nee, ik scheer mijn paard helemaal niet. 2 jaar geleden toen ik haar kocht is het wel weer gedaan. Maar zou het eigenlijk wel volgend jaar willen doen als ze op een andere stal gaat staan want nu staat er teveel tocht op de stal.
Nou,, Prince moet er vanmiddag aan geloven.. Hij vind het helemaal niet leuk,, we doen eerst de ene helft ,, zetten we hem even in de wei,, en dan de ander helft.. en dan een paar uurtjes later weer naar les..!:D
Mijn pony is nog nooit geschoren, maar dat wil ik niet zo houden Ze zweet erg snel! Maar ik heb even een vraagje, hoeveel kost het ongeveer als je je paard in een dekenpartroon wil laten scheren, want ik wil d'r niet helemaal kaal hebben en ziet dat er wel uit bij een bonte?
Wicked wordt helemaal niet geschoren. Ze heeft nu nog altijd een mooi kort zomervachtje, wanneer het echt kouder gaat worden krijgt ze een zomerdekentje op, dan blijft ze lekker kort in het haar.