Winter -> deken -> stroomdraad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Winter -> deken -> stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:03

Wie heeft er een tip voor paarden die toch al niet al te veel respect voor stroomdraad hebben en helemaal niet meer met een deken op.

Mijn merrie krijgt straks een deken op in de wei, maar vind het ook erg grappig om onder/over en als het niet anders kan dóór het stroomdraad te batsen. Zo krijgt ze teveel eten én loopt ze soms op plaatsen waar ze niet gewenst is Knipoog

Ik had al bedacht om op een of andere manier een soortemet ijzerdraadje door de deken op de borst te doen, zodat ze het stroom nog steeds goed voelt.
Maar ben er eigelijk nog niet helemaal uit hoe ik dat handig kan doen of er misschien een andere oplossing is......

Anoniem

Re: Winter -> deken -> stroomdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:22

Ik heb een shet die zonder deken ook al geen respect heeft voor stroom. Heb ik haar wel bijgebracht. Stroomaparaat op vol power en dan het draad een keer tegen de borst houden als ze het niet verwacht, laat maar een flinke klap krijgen. En ik heb een extra draadje voor het gewone draad/houten hekwerk, bij mijn shet op ongeveer 40 cm hoog zodat ze geneigd is het eerst met de neus te raken, en met de borst krijgt ze ook 2 x een schok ipv 1 keer. Daar kan ik haar aardig mee in bedwang houden, maar een Houdini blijft het, en vaak om niks, ze krijgt het bij de buurman echt niet beter.

Je deken onder stroom zetten heb ik geen ervaring mee, laat even weten als je iets bedenkt Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:27

Oh, voordat het er een beetje onduidelijk staat, ik wil natuurlijk niet de hele deken onder stroom zetten Knipoog
Alleen voor aan de borst, zodat de stroom weer bij haar vel komt. Ze drukt er namelijk met de borst doorheen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:33

Probeer dan een stukje schriklint aan de voorkant van de deken. Aan het halster knopen, onder de deken door en weer naar boven buiten de deken vastmaken aan het stuk dat de deken in gaat. Succes verzekerd.