lessen in binnenbak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

lessen in binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:17

ik rij veel in de binnenbak en zometeen het kouder wordt nog meer.nou wou ik vragen wat ik het beste voor deken voor daarna kan gebruiken en voor voor die tijd zodat hij niet afkoeld of koud krijgt als hij bezweet is want moet 10 min terugstappen voor dat ik weeer op stal ben dan.heb wel ee dunne fleecedeken met hals zou dat warm genoeg zijn..gr emaartje

Tijgertje86

Re: lessen in binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:20

Ik denk dat een fleecedeken met hals genoeg is. Als je dan weer op stal bent kun je de 'normale' deken weer opdoen. Of als je paard niet geschoren is, kun je hem ook zonder deken laten staan. Wel eerst wachten tot je paard opgedroogd is.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 16:11

Tijgertje86 schreef:
Ik denk dat een fleecedeken met hals genoeg is. Als je dan weer op stal bent kun je de 'normale' deken weer opdoen. Of als je paard niet geschoren is, kun je hem ook zonder deken laten staan. Wel eerst wachten tot je paard opgedroogd is.

is wel dunne fleece maar das dus geen probleem om hem naar huis uit te stappen..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:18

denk ook dat een dunne fleece deken goed genoeg is hoor.
Als je paard droog is vind ik zelfs dat nog niet eens nodig..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 16:21

deschels schreef:
denk ook dat een dunne fleece deken goed genoeg is hoor.

ow oke,dan hoef ik in iedergeval geen deken erbij aan te schaffen dacht dat ik wel wol nodig had maar dat is dus onzin..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:23

deschels schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je in een binnenbak rijd en dan naar buiten gaat, kunnen de spieren toch wel een klap krijgen door de kou (in de winter dan he).

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:26

je kan ook een nierdeken aanschafen:P is veel handiger als je zelf op je paaard trug stapt

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:45

sunshinelove schreef:
je kan ook een nierdeken aanschafen:P is veel handiger als je zelf op je paaard trug stapt

ja die heb ik ook wel trouwens maar zit alleen geen hals eraan...en paard zweet toch ook op hals..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:47

Ja, maar de hals kan wel wat hebben. Het gaat vooral om de achterkant. Maar waarom dat ook alweer wat, ben ik echt even vergeten Bloos

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:41

Vonnie84 schreef:
Ja, maar de hals kan wel wat hebben. Het gaat vooral om de achterkant. Maar waarom dat ook alweer wat, ben ik echt even vergeten Bloos

ow en ik dacht juist altijd de voorkant Knipoog dat hij daar geen kou vat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:44

Op zijn achterhand lopen veel grote spieren die hij actief gebruikt.

Met de endurance zorgen we er vooral voor dat juist die spieren niet te snel koud worden. Anders worden ze sneller stijf.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:47

judith_cloud schreef:
Op zijn achterhand lopen veel grote spieren die hij actief gebruikt.

Met de endurance zorgen we er vooral voor dat juist die spieren niet te snel koud worden. Anders worden ze sneller stijf.

oke dan,maar als de hals dus bezweet is en je stapt terug is niet erg en dan koud voor hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:13

Dat zou ik eigenlijk niet weten.

Maar eerlijk gezegd vind ik een zweetdeken met hals fijner na het werk dan een uitrijdeken. Een uitrijdeken doe ik op als ik buiten ga rijden. Een zweetdeken met hals krijgt hij op als ik in de binnenbak stevig heb gereden en ik hem naar huis uitstap.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:19

Van binnen- naar buitenbak vind ik zelf een fleece of wollen halsdeken het prettigst, omdat dan de kou er niet zo 'op slaat'...
Dat 'ie niet zo dik is is niet erg, je paard moet toch de kans krijgen op iets af te koelen en op te drogen en onder een te dikke deken gaat 'ie waarschijnlijk nog meer zweten als je stapt...

Als je in een buitenbak hebt gereden is een uitrijdekentje achter het zadel genoeg, dan zou ik niet zo gauw voor een hele halsdeken kiezen...