fries scheren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XxXLienkeXxX

fries scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:54

Hey allemaal,

Ik heb even een vraagje over een fries scheren. Mijn 3 jarige merrie zit nog wel dun in haar vacht maar als ze nat is droogt ze wat moeilijk!

Ik ben dus bang dat ik haar moet scheren! Maar ik wil er dan wel helemaal scheren maja hoe doe ik dat dan met die sokken! En vanaf welk punt moet je dan met de haren meescheren???
Het gaat dus vooral om de benen hoe jullie die uitscheren misschien fotos van dichtbij zodat ik kan zien hoe jullie het sokje laten zitten?

Thnx alvast

gootje12

Re: fries scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:45

Je kan je fries gewoon scheren ,maar dan de benen erin laten.Dan hou je toch het karakteristieke van de fries.Of alleen de voorkant van de benen scheren,maar dan wel met de haren mee,anders wordt het niet mooi.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:21

het lijkt me dat je gewoon tot op de voorknie scheert en bij de achterbenen tot op de sprong zorg voor een beetje een geleidelijke overgang en je zult er weinig van zien
succes Knipoog

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:24

Hier zou ik ook wel wat over willen weten, mijn fries is net terug van het weiland en zit nu al vreselijk dik in het haar, het lijkt wel een teddybeer. Maar als je een fries scheert (of ander zwart paard) dan worden ze toch grijs?? lijkt mij.. Heeft er niemand foto's die z'n friesje heeft geschoren??

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:28

zwarte paarden kunnen grijs worden ja, maar dat worden ze niet altijd. en als je een 'bruine' fries hebt door de zon, dan ga je dat ook meer zien als ze geschoren zijn. maar vooral de jonge friezen blijven wel zwart. als ze ouder zijn en het paard zelf ook grijs begint te worden dan kan ie wel wat grijzer worden ja, maar verder vind ik het grijs worden bij friezen wel meevallen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:25

Afbeelding

redelijk zwart nog he *LOL*

Ik had Liekje al antwoord gegeven op het friezenforum, maar ik scheer t/m de kogel rondom tegen de haren in en verder naar beneden met de haren mee, anders wordt het zon ontplofte poedel als alles mooi strak is en dan mega veel haar aan de benen.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 23:45

thnx allemaal

Ik hoop dat het nog niet nodig is maar we zullen het van zelf merken !

En Cindy ik kom gewoon eeen keer bij je lang om te kijken en als ik je echt nodig hebt dan weet ik je wel te vinden hahahah