Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over staldek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over staldek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:27

Gebruiken jullie voor je paard een apart winterdeken voor buiten (bijvoorbeeld voor een paar uurtjes in de bak), of leggen jullie een 0-grams regendeken over het staldek?
Ik vroeg me af of de onderste deken wel goed droogblijft als je er een regendeken overheen doet.
Het lijkt me vooral bij de schoft dat de onderste deken ook nat wordt...

Graag hoor ik jullie ervaringen...

lidy

Berichten: 392
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:34

ik doe over mijn staldeken(ong 300gr) een waterdichte winterdeken (ong 250gr.), maar dan nog word zn borst nat bij een flinke bui Boos!
(t hangt ook af van t weer.. vorig jaar moest ik soms daar onder nog een dikke zweetdeken met hals doen, je kunt gewoon even onder de deken voelen, als dat een lekkere temperatuur is, lichaamstemperatuur, dan is t goed.)
ik denk dat ik daarom dit jaar nog een deken met hals erbij koop en een dikke onderdeken zodat ik niet hoef te klooien met drie dekens. (ook omdat Alice t nogal snel koud heeft.. staat letterlijk met kippenvel buiten Tong uitsteken )
het hangt denk ik ook af van of je je paard scheert of niet.

succes Knipoog

xxx

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:37

mijn paarden staan 's middags altijd in de bak, 's winters...en ik gooi altijd een ongevoerde regendeken over de staldeken.
ik heb er nooit problemen meegehad.
en mijn paard was geschoren.
ik heb de o grams regendeken van pagony

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:42

Het gaat me niet echt om de kou, maar ik ben van plan een waterdicht winterdek van ongeveer 300 gram te kopen, omdat mijn paard nu alleen een 300 grams staldeken heeft, die niet waterdicht is.
De bedoeling is dus dat ik de dekens omwissel als ze naar buiten gaat, en weer terugwissel als ze naar binnen gaat.
Op zich best een gedoe, dus mischien is het ook een oplossing om voor buiten een 0-grams regendeken over haar staldeken te doen, zodat die niet nat wordt.
Maar ik wil er dan wel zeker van zijn, dat de onderste deken absoluut niet nat wordt door bijvoorbeeld inregenen of rollen.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:45

ik heb ook 0-grams dekens en dat bevalt me eigenlijk wel goed! heb ze lekker groot gekocht zodat ze goed over het deken heen vallen en verder gewoon goed vastmaken dan heb je ook niet veel last van "inregenen"

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:43

Rianneke schreef:
ik heb ook 0-grams dekens en dat bevalt me eigenlijk wel goed! heb ze lekker groot gekocht zodat ze goed over het deken heen vallen en verder gewoon goed vastmaken dan heb je ook niet veel last van "inregenen"


Mischien moet ik dat dan ook maar eens proberen...

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Winterdeken voor buiten, of 0-grams regendeken over stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:44

Ik heb zowel een 200 grams regen deken als een 0 grams regen deken..
Ik heb meestal een winterdeken op en daar over heen nog die 200 grams winterdeken.. maar dat hangt van de temperaturen af.