Verschil waterproof/ waterdicht en hoeveel gram voor buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Verschil waterproof/ waterdicht en hoeveel gram voor buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:57

Ik ben aan het rondkijken voor waterdichte winterdekens voor mijn paarden.
Ze hebben op stal 300 grams staldekens op, maar die zijn niet waterdicht. Dus ik wil er een tweede deken bij kopen die wel waterdicht is, speciaal voor buiten (paar uur per dag in de bak).
Nu heb ik er twee gevonden, waarvan de eerste me het meest aanspreekt (die is donkerder).
Alleen wat mij opvalt is dat er bij de tweede deken waterdicht staat en bij de eerste deken waterproof...
Wat is het verschil?

Kavalkade outdoordeken Alaska blue
(KK47602)
Waterproof ( 3000 mm. p/minuut ), 600 den ribstop nylon buitenstof.
100 % ademend ( 3350 g per qm in 24 uur ).
Extra pasvorm voor meer schoudervrijheid.
Voorzien van verstelbare musketon borstluitingen, kruissingels met verliesbeveiliging, staartflap, bilriemen.
Hoog gesloten.
300 grams voering verkrijgbaar in 2 kleuren.

Premiere outdoor deken
(BIPRregendeken)
Premiere outdoordeken. 340 grams vulling. De deken is een zeer goed waterdichte maar ook ademende deken. Door deze eigenschappen kan de deken zowel buiten als in de stal gebruikt worden. Voorzien van kruissingels, dubbele musketon borstsluiting, schofbontje, staartflap, bilriemen en loopsplitten. Een supercomplete deken voor een super prijs.

Verder vroeg ik me nog af hoeveel grams ik het best voor buiten kan kopen, gewoon 300 gram zoals de staldeken, of juist meer of minder in verband met de kou of beweging?

Anoniem

Re: Verschil waterproof/ waterdicht en hoeveel gram voor bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:07

Of waterproof waterdicht of waterafstotend betekent weet ik eigenlijk niet. Ik gok waterafstotend aangezien er 3000mm p/minuut staat. Neem aan dat dat betekent dat hij zoveel mm water per minuut kan houden?

Dan zou ik toch voor de waterdichte gaan. Als hij een paar uur naar buiten gaat, rent hij dan veel of staat hij vooral stil? Als hij stil staat zou ik evenveel of iets meer. Anders even veel of iets minder.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Verschil waterproof/ waterdicht en hoeveel gram voor bui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:41

Hij rent alleen even flink in het begin, verder staat hij meer stil wat gras te knabbelen aan de kant.
Ik denk dat ik mischien toch maar voor een 0-grams regendeken ga die ik over z'n staldeken heen kan doen buiten, dan hoef ik ook niet constant dekens te wisselen.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Verschil waterproof/ waterdicht en hoeveel gram voor bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:42

Waterdicht komt geen water door, waterproof wel als het langer regent, net als waterafstotend.