deken of stal...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SurferGirl

deken of stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:09

ik heb een vraagje. wat is volgens jullie het beste voor mijn pony die in de winter buiten staat?? zou een deken voldoende zijn of moet mijn pony toch op stal staan.

Ashquar

Re: deken of stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:09

's Nachts op stal lijkt me toch lekkerder voor een paard. Met deken hebben ze nl. minder bewegingsvrijheid, en niet alles van het paard is beschermt tegen regen en kou dan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:12

Is je pony geschoren of heeft ie gewoon een helemaal goed ontwikkelde wintervacht?
Als ie een wintervacht heeft kan ie gewoon 24 uur per dag buiten staan, geen probleem.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:19

Ik zou hem 's nachts op stal willen hebben maar er zijn genoeg paarden die gewoon buiten blijven staan.Ik zou dan wel de mogelijk aan je pony geven om te kunnen schuilen dus ergens een afdakje voor hem maken.Zodat hij uit de regen en wind en sneeuw kan gaan staan als hij daar behoefte aan heeft.

SurferGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 15:33

mijn pony was vorige winter geschoren. we hebben wel een padock waar ze zou kunnen schuilen...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:35

Santos_ schreef:
's Nachts op stal lijkt me toch lekkerder voor een paard. Met deken hebben ze nl. minder bewegingsvrijheid, en niet alles van het paard is beschermt tegen regen en kou dan.

haha, sorry maar dit vind ik een kromme zin. Een paard op stal heeft toch echt minder bewegingsvrijheid dan een paard met een deken op in het land Vork
Ik zou je paard lekker buiten laten staan met deken. Zolang er een schuilstal oid is kan je paard zelf beslissen of hij binnen of buiten wil staan.
Mijn paard blijft deze winter voor het eerst 24/7 buiten met deken en schuilstal, ik ben er niet zo voor om een paard op te sluiten op stal.