BOETT deken,wie is er bekend mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

BOETT deken,wie is er bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:52

Mijn paard staat nu zo ontzettend te schuren, vanuit het niets, dat ik overweeg om hem een Boett deken/jurk aan te gaan doen.
Bestaat er ook de mogelijkheid om alleen z'm manen en staart in te pakken of moet er altyd een tussenstuk bij zijn?
Wat kost zo'n deken of de 2 delen en moet je die rechtstreeks bij een importeur kopen of zijn er (online) winkels die ze verkopen, en zijn er meerdere kleuren of alleen bruin.......
Heb vandaag een bloedonderzoek laten doen, dus duimem maar dat het wat anders is als eczeem, maar ben bang dat die vlieger niet opgaat...

Waratje

Re: BOETT deken,wie is er bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:57

Als je zelf handig bent met naald en draad, kun je natuurlijk zelf iets in elkaar zetten. Ik ken wel mensen die een staartbeschermer hebben gemaakt voor de jeuk, maar dat was aan een dekensingel vastgemaakt. Een staartbeschermer zul je gewoon ergens aan vast moeten maken, want van de staart zakt hij af.
Een halsding kun je van elastische stof maken.
Ik geloof niet dat je van Boett losse onderdelen kunt kopen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:13

Ik zou dat tussenstuk in elk geval doe want de buik is ook een geliefd aanvalspunt van die ***mugjes.

Edit:ik bedoel buik natuurlijk Knipoog

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:03

Als je pony inderdaad zomereczeem heeft kan een Boettdeken zeer effectief zijn. Je kan de delen niet los kopen, wel is er een aparte hoofdkap te koop.
De prijs hangt af van de maat (die voor m'n Shet heb ik 170 euro voor betaald, groter is duurder).
Bij www.divoza.com kun je ze online bestellen en de prijzen zien.
Overigens is mijn Boett inmiddels gesneuveld en ben ik voor de "nepperds" gegaan, van Pagony en Equi-theme.
Scheelt een hoop (100 euro goedkoper!).

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:22

maaike van de vis schreef:
Als je pony inderdaad zomereczeem heeft kan een Boettdeken zeer effectief zijn. Je kan de delen niet los kopen, wel is er een aparte hoofdkap te koop.
De prijs hangt af van de maat (die voor m'n Shet heb ik 170 euro voor betaald, groter is duurder).
Bij www.divoza.com kun je ze online bestellen en de prijzen zien.
Overigens is mijn Boett inmiddels gesneuveld en ben ik voor de "nepperds" gegaan, van Pagony en Equi-theme.
Scheelt een hoop (100 euro goedkoper!).

En bevallen die net zo goed, sluiten ze makkelijk?
Voorlopig hoop ik hem niet nodig te hebben, maar ja.....
Wanneer doen jullie ze op en wat als de jeuk gewoon in de winter verder gaat?
Waar verkopen ze bovenstaande merken, vallen ze ook kleiner?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:59

Mijn paard heeft ook eczeem en gaat van maart tot augustus in de Boettdeken. Hierdoor merk je nauwelijks iets van zijn eczeem.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:38

De mijne gaat sinds kort pas jeuken, dan zou ik dus wel langer door moeten gaan met de deken, dus heb je hem eigenlijk meer om dan af, als ik het goed begrijp......

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:42

mammaslamma, de Pagony Eczema heb ik bij de Divoza gekocht (staat ook op de site die ik eerder noemde, en die van Equi-theme heb ik bij een plaatselijke ruitersportzaak (Hippo Assen) gekocht, dus ik weet niet waar ze die verder nog hebben.
Het zijn exacte kopieen van de Boettdeken, dus ook qua sluitingen.
De maten vergelijken kan ik niet echt, aangezien ze bij al deze 3 merken met verschillende maatsystemen werken.
Ik doe ze in maart op en eind september af, soms later, afhankelijk van het weer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:34

Ik zou toch eerst verder kijken waarom hij loop te schuren (Luis, Mijt?) ...en hem eventueel in bad stoppen. Waar schuurt hij? Bij zijn staart? Dan zou ik eerst even kijken wanneer de laatste wormenkuur geweest ist. Verder kan even goed douchen en de manen/staart wassen al heel veel doen...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 12:42

Hij schuurt voornamelijk zijn manen, staart minder, er is bij beide gedeelte's niets te zien, alleen kale plekken bij z'n manen, geen bloed, verharding o.i.d.
De V.A is gisteren geweest, heeft gekeken, zag ook niets opvallends en heeft bloed afgenomen, dus ff afwachten hoe of wat.
Wassen heb ik gedaan, met zwavel/tea tree shampoo, hij krijgt poeder door z'n voer, equi derma van de paardendrogist en op de kale plekken smeer ik sweet itch, dus ik hoop dat ik wat wijzer wordt als de uitslag binnen is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:05

Staat je paard binnen of op het land?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 13:28

Hij staat 24/7 buiten, als ik hem naar huis haal om te eten/wassen etc, dan moet ik echt alle deuren dicht doen, want daar zijn de mooie gelegenheden om te jeuken, dus ik wil hem zo min mogelijk thuis hebben....
Op de wei heeft hij weinig mogelijkheden om te schuren, of het zou aan de waterbak moeten zijn, verder niks, maar hij rolt veel,dus dat schuurt ook lekker.
Eind volgende maand moet hij van de wei af en dan hoop ik dat het zover onder controle is, dat hij gewoon weer in z'n box kan staan, zonder dat hij gelijk op de deurrand afduikt.
Zo niet, dan moet ik het schrikdraad maar doortrekken daar waar hij schuurt, rot oplossing, maar het moet toch echt nbiet erger worden, dan komen we nooit meer uit die cirkel van jeuk..

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:23

vzshetje heeft het nu ook al een jaartje of 3. Ik merk wel dat het ieder jaar erger lijkt te worden. Hij heeft nu voor het 2e jaar een deken opliggen (Ivanhoe uit 1 stuk, kostte 110 euro geloof ik) maar die is zijn geld al waard geweest. Verder heb ik in het begin van het seizoen, toen hij toch begon met schuren (sorry net te laat met deken erop leggen), hem helemaal geschoren... wassie niet blij mee (brrrrr koud) maar ik vond zelf dat het makkelijker was om die schilfers eruit te wassen en om hem in te smeren met anti-jeuk zalf (werkt niet super, maar gaat om t idee). De DA heeft hem ook prednison ingespoten. dit is jeukstillend en hij hoeft maar 2 x per seizoen gespoten te worden. De DA heeft ook gevraagd of we erg gehecht ware aan de pony anders moest ie maar naar de kust verhuizen...maar ik zie dat jij uit Burgh-Haamstede komt, heb jij daar dan ook zoveel last van die irritante vliegjes?

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:45

Naar de kust verhuizen helpt helaas lang niet altijd!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 10:24

Blijkbaar maakt het dus niet uit aan de kust wonen of elders, er staan hier in de buurt een flink aantal met jurken aan.....

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:27

tegen woordig heb je van boett ook een hals straat deken. dan pak je alleen de hals en staat in.
ook zijn er alleen hals dekens te koop.
maar het beste is toch helemaal in pakken.
ik heb gemerkt dat die muggen dan gewoon op een andere plek gaan steken, zoals nu het geval is bij die van mij. haar hoofd is nu de pineut...
ik raar trouwens de echte boett aan omdat deze toch voor duurzaamheid en kwaliteit staan.
de pagony vind ik persoonlijk een echt K.u.t ding!

gr

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:15

Inderdaad Kvika, dat idee heb ik ook, dat ze dan wel ergens anders gaan schuren.
Overigens, bij mij gaat die van Pagony langer mee dan de Boett, maar dat zal wel toeval zijn Haha!