zweet,wollen,cooler deken????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HHenny

zweet,wollen,cooler deken????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 08:30

welke deken is het beste om je paard snel en goed te laten drogen?
echte wollen?
fleece deken?
of zo;n cooler deken?

cavaletti

Re: zweet,wollen,cooler deken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:32

eigenlijk kan alles, ik heb nu nieuw binnen in de winkel badstof zweetdekens, is eigenlijk hetzelfde materiaal als een handdoek dus droogt snel. ik heb er nu zelf eentje geprobeert en het is echt fijn.

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:35

Kan alledrie wel. Badstof is idd ook wel fijn maar zijn vak wel wat dunner dus voor echt koud weer niet echt prettig.
De enige stof die ik niet zo fijn vind voor een zweetdeken is dralon.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:55

Ik heb het liefst wol, fleece vind ik minder snel drogen en te 'licht', waait gauw op e.d. Heb verschillende wollen, dunne en wat dikkere, ideaal!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:11

Ik gebruik een fleecedeken zonder hals. En voor de hals gebruik ik een strandhanddoek. Goedkoop en super effectief! Mijn paard is razend snel droog. Ik wikkel hem om haar hals en maak hem was met een elastische dekensingel.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:28

Remember schreef:
Ik heb het liefst wol, fleece vind ik minder snel drogen en te 'licht', waait gauw op e.d. Heb verschillende wollen, dunne en wat dikkere, ideaal!

ik heb een hele dikke wollen deken ben gek op dat ding ik gebruik hem vaak

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:37

Ik heb meerder wollen dekens, ze zijn erg warm en vooral mijn oudere paard staat er vreselijk onder na te zweten. Daarom gebruik ik tegenwoordig liever Fleece. Voordeel is dat het fleece, in tegenstelling tot wol, niet nat wordt en snel droog is. Fleece is ook zelf te wassen, wol moet je altijd naar de stomerij brengen en dan hangt het er nog maar om hoe je hem terugkrijgt. Of Fleece dekens lichter zijn dan wol? Ligt helemaal aan de kwaliteit. Die speciale cooler dekens ken ik niet. Mijn voorkeur gaat uit naar dekens met hals.

Ik heb een Badstofdeken voor de zomer, maar als die eenmaal nat zijn drogen ze niet meer. Voor de winter dus geen succes.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:38

mijn paard zweet juist meer na onder fleece

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:49

Ik ga voor wol. Maar dan de echte zware, dikke kwaliteit (redelijk los geweven). Bij lamers in Siebengewald hebben ze altijd hele goede, betaalbare dekens (maken ze zelf!). Ik ben gewoonweg een fan van natuurlijke produkten. Wol is ideaal. Als het echt flink vriest heeft mijn knollie ook altijd een canvas deken van Lamers met een wollen (echte krulletjes) voering.

Afbeelding

Overigens vind ik dat er bij fleece heel veel verschil in zit. Ik heb ooit een fleece van de Aldi gehad (ligt nu in de kast) waar mijn paard echt niet droog onder werd. Nu heb ik er een (ook van Lamers) die stukken beter is. Fleece vind ik prima voor nu, over een maandje (of twee) gaat toch echt de wollen deken weer op in de trailer! Paard "nat" op de trailer en thuis weer mooi droog. De druppels liggen dan ook echt op de buitenkant van de deken terwijl Sirus' vacht mooi droog en glad is.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:51

Ik denk overigens dat veel samenhangt met de kwaliteit van het materiaal.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:24

ik heb een fleece,maar ben dr eerlijk niet zo kapot van,vind dat het lang duurt voordat ze weer droog is,ik heb nu ook een wollen besteld,ben blij dat het zonnetje schijnt momenteel,gaat het allemaal wat sneller