Nu scheren ja of nee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 17:58

Ik heb al een aantal topics over het scheren doorgelezen , maar hier is eigenlijk mijn vraag nog niet mee beantwoord....

Mijn tinker zit nu al behoorlijk in haar wintervacht en er komt zowat met de week meer bij.
Ik weet dat het erg warm is voor de tijd van het jaar , maar nu met die dikke vacht erop zweet ze behoorlijk terwijl ze niks doet. Als ze in het land staat zweet ze al , 'savonds gaan ze vrij laat naar binnen , maar ook in stal zweet ze en heeft het merkbaar te warm.

Een deken op doen om de wintervacht dunner te houden vind ik geen optie omdat ze nu ook in stal staat te zweten , met deken op is het alleen maar erger. Alle andere paarden op stal hebben een minder dikke vacht dan dat zij nu al heeft , zelfs mn shets hun vacht is nu nog minder dik.
Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met haar dracht ? Ze is nu 5 maanden drachtig en dit is eigenlijk de 1e keer dat ze al zo'n wintervacht heeft redelijk vroeg in het jaar. Misschien door andere hormonen ? Verward

Wat zouden jullie doen , nu al scheren of nog even wachten ?

1x in de week les ik vrij intensief met haar (in een binnenbak) , verder word ze de rest gelongeerd of gereden in de wei of tijdens een buitenrit.

mexxje

Berichten: 1764
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: friesland

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:01

Mijn paardje heeft het ook, maar die heb ik pas sinds de zomer.
Maar hij staat ook te zweten in het land.
Alleen ik weet niet of ik hem kan scheren want hij moet deze winter buiten blijven.
Kan je dus niet helpen

rianne21
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-03-06
Woonplaats: stadskanaal

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:10

Ze staat in de winter altijd binnen?
Als ze van mij was zou ik haar wel gaan scheren en daarna een dun dekje op doen en dat naarmate het kouder wordt steeds een dikkere deken opdoen

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:14

ik zou nog even wachten tot je zeker weet dat ze helemaal in dr wintervacht zit anders moet je over een tijdje waarschijnlijk weer scheren.
maar als je dat niet erg vindt zou ik zeggen lekker scheren en een deken op.

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:25

twee keer scheren is hier niet echt een probleem. Ik kan zelf scheren (het is geen kunstwerk maar het haar is eraf Clown ) en ook een scheerapparaat heb ik bij de hand.

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:28

dan zou ik het gewoon doen als ik jou was.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:29

ik zou zelf dan 2 keertjes scheren. Misschien is 2 keer helemaal niet nodig Lachen

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:41

Ik denk dat ik dat dan inderdaad maar ga doen Ja Ik heb toch aankomende week vrij Haha! dus tijd genoeg.

Tweede keer scheren is hier vaak niet nodig omdat ik mn paard in de winterperiode vaak op rust zet. Ivm haar artrose (koud , vochtig = stijf) en doordat ik dan ook niet de mogelijkheid heb om haar voldoende beweging te geven om te kunnen blijven lessen. Ik heb geen bak o.i.d. om te kunnen longeren of wat dan ook.

rianne21
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-03-06
Woonplaats: stadskanaal

Re: Nu scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:49

Als je vroeg scheert weet je toch al zeker dat je vaker moet scheren.