scheren paard~!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

scheren paard~!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 09:33

Mijn vraag is als je je paard scheert moet je dit daarna elk jaar doen >?

fabienne

Re: scheren paard~!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:38

Nee hoor, alleen als je dat wilt Knipoog

Je vraag is niet helemaal duidelijk; ik denk dat je bedoelt te vragen of het invloed heeft op de ontwikkeling van de vacht in de volgende jaren.......

Volgens mij ligt het gewoon aan het paard zelf, het ene paard maakt elk jaar een dikke vacht aan, het andere paard niet.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:40

Toch maken paarden die eenmaal geschoren zijn een andere vacht aan als paarden die nooit geschoren zijn heb ik ondervonden. Vaak als je eenmaal gaat scheren wordt het een jaarlijks terug kerend ritueel.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:03

Het lijkt me logisch dat je ieder jaar moet scheren.....je scheert omdat het paard een te dikke vacht ontwikkelt, zodat je hem niet tijdig droog krijgt na het werk, en dat komt iedere winter terug zolang je met het paard wilt doorwerken Knipoog

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:55

Toch krijgen ze een vachtverandering, mijn vorige paard werd altijd geschoren, toen een paar jaar niet en de vacht werd weer aansluitend (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen) in plaats van wolliger.....

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:20

Ik blijf het elk jaar doen, ze heeft z'n dikke vacht. Mij is ooit verteld dat als je 1 keer geschoren hebt je het moet blijven doen.