regendeken met fleece voering voor smal paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

regendeken met fleece voering voor smal paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 23:55

Mijn paard is redelijk smal gebouwd en heeft een hoge schoft. Veel dekens zijn voor hem te wijd aan de voorkant en gaan achter de schoft liggen, waardoor deze openschuurt.

In de winter gebruik ik een deken van Weather Beeta (220-gr.) met halve hals, dat gaat heel prima. Voor de minder koude maar regenachtige dagen heb ik nu een tweedehands 0-grams regendeken die aan de voorkant iets is ingenomen (bij de vorige eigenaar al). Niet heel ideaal, maar het voldoet.

Nu ben ik op zoek naar een 0-grams regendeken met fleece voering, liefst met halve hals, maar iig geschikt voor paarden die smal gebouwd zijn aan de voorkant. Bij WB heb ik niets kunnen vinden, maar misschien heb ik eroverheen gekeken.

Vorige week was de zadelmaker hier, die had HH-dekens met fleece voering bij zich (zwart met gele bies, ca. 90 euro), maar helaas alleen in grote maten. Ik heb de 185 dus niet kunnen proberen op mijn paard, maar ik vermoed dat de pasvorm van HH toch niet bij mijn paard past (al eerder te wijde dekens van dat merk gehad).

Heeft iemand de gouden tip? Welke 0-grams regendeken met fleece voering zou geschikt kunnen zijn voor mijn smal gebouwde paard?

Liselot

Re: regendeken met fleece voering voor smal paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:13

ik heb een HH deken op meerdere arabieren gehad, lag prima Ja

verder misschien de rambo, die had ik op een KWPNer en daar was hij echt te smal voor

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:23

Idd Ka, Rambo heeft die.
Hun pasvorm staat goed bekend, maar ik heb er zelf geen ervaringen mee, Ik ken wel iemand die zweert bij deze regendekens met fleecevoering van Rambo/Rhino.

Maar waarom wil je persé een fleecevoering, zou de Landa Lite (die ongevoerde) van WB niet voldoen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:06

Ik vind HH zelf altijd redelijk groot vallen, maar misschien dat de halswijdte wel meevalt, dat zou je inderdaad moeten proberen...

En merken als Rambo of Bucas?
Bucas is ook niet echt wijd op de hals volgens mij, en die dekens zijn fleece gevoerd...

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:49

Ha Ka,

Een Bucas smartex rain zou wel eens wat kunnen zijn. Dit is een dunne waterdichte deken met soort fleece voering. Je kunt de deken op een nat paard leggen, zonder dat de deken nat wordt.
Ik heb er een voor Branco, maar die is helaas na vele seizoenen nu aan vervanging toe of grondige renovatie. Een oersterke deken, na ca. 5 jaar nog steeds waterdicht, alleen de gespen beginnen het te begeven.

De Bucas valt van voren erg smal. Branco heeft eigenlijk maat 175. Daarbij is de ruglengte voor Branco's korte rugje goed, maar de borst te smal (en Branco is echt niet heel erg breed). Neem ik de deken van 185, dan is de borst goed, maar verzuipt hij aan de achterkant.
Ik heb nu de 175 met een tussenstuk voor de borst en dat bevalt prima.
Hij zakt absoluut niet achter de schoft.

Branco heeft trouwens ook een hoge schoft. Hij heeft hem bij de Bucas nog nooit stuk geschuurd, maar aan het eind van de winter is de schoft wel een beetje kaal, zonder dat hij daar overigens last van heeft.

Daarom was ik eigenlijk ook wel benieuwd wat voor dekens zoal geschikt zijn voor paarden met een hoge schoft.

Mocht je een keer willen passen, laat dan maar weten, dan ga ik wel een keer op de berg rijden en breng hem mee.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:23

ja ik heb ook de bucas smatrex rain en dit is de eerste deken die bij mijn smalle paard niet schuurt! ik heb er geen tussenstuk voor nodig..
wat ik ook heel fijn vond was dat er een tussenmaat was namelijk 190.. mijn paard zit er net een beetje tussenin en deze past perfect

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 23:22

Hee, ik had niet gezien dat er op mijn topic gereageerd was. Om de een of andere reden is-ie uit mijn actieve berichtenlijst verdwenen. Verward

Anyway, daar ben ik weer. Ik wil graag een regendeken die ik ook kan opleggen als mijn paard nog niet helemaal droog is na een training. Ik laat hem bij kouder weer dan altijd minimaal een half uur op stal staan onder een fleecedeken met hals, kan hij even wat slobber of hooi eten, maar ik vind het prettig als hij daarna zo snel mogelijk weer naar buiten kan. En met zo'n synthetische binnenvoering wordt het allemaal zo klef als hij nog wat nadampt. Hoewel ik heb begrepen dat de regendekens van Bucas en Horseware ook een ademende binnenkant hebben, misschien moet ik het wel in die hoek zoeken.

Over mijn WB Landa 220 grams met halve hals ben ik ook tevreden, dat gaat goed als ik die opleg als mijn paard nog iets vochtig is. Misschien ga ik toch wel voor deze, hoewel die een hele hals heeft: http://www.weatherbeeta.com/UK/Range/La ... eCombo.asp

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:24

Bucas heeft een fleecevoering, die kun je ook opleggen als je paard nog niet helemaal grood is volgens de beschrijvingen...