Geschoren paard na werk nat van het zweet..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Geschoren paard na werk nat van het zweet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 09:51

Woestein is vorige week geschoren met het oog op de endurancerit ommen vilsteren.
Maar nu is hij na een half uurtje drijfnat...
Het water druipt er bijna vanaf.
Niet alleen bij de hals maar over zijn hele lijf..
(heb hem ooit wel eens helemaal geschoren gehad maar dat was in de winter en toen heb ik dit nooit gemerkt)
Is dit normaal bij paarden die met deze temperaturen geschoren zijn of is er iets anders aan de hand?
Zou toch zeggen dat hij nu zijn warmte beter kwijt zou moeten kunnen....

Graag jullie ideeën Haha!

PBA_

Re: Geschoren paard na werk nat van het zweet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:56

Ook al is hij zijn jasje kwijt. het blijft weer enorm warm. Als jij in je bikini ligt lig je nu ook te zweten met dit weer. Volgens mij is dit echt niet raar. Hij blijft een beetje haren houden dus warm houd hij het al. Vanaf 15 graden vind een paard het al warm worden en 20 graden is echt al erg warm voor ze. Ze hebben een veel groter lijf en kost meer moeite om de warmte kwijt te raken.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:56

Volgens mij valt het nu gewoon meer op dat hij zweet, doordat het zweet niet meer in de haren dringt, maar er direct afdruipt.

Das gelijk bij ons: als je veel kleren aanhebt en je zweet, zie je het niet en dringt het in je kleren, heb je niets aan, druipt het van je lijf.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:00

Mijn pony's staan 24/7 buiten en de ene heeft uit zich zelf nu al meer vacht dan de ander.

De pony's die minder vacht hebben droop het zweet gister gwoon in straaltjes naar beneden. Bij de andere bleef het allemaal in de vacht hangen.

Het is nu gewoon weer in eens extreem warm, dus is het helemaal niet gek dat de pony's het ook weer goed warm krijgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:57

Idd het zweet heeft niets om in te trekken Lachen
De mijne had ook al een vachtje aangemaakt... en die staat nu ook erg te zweten Ach gut

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:11

door de warmte zweten alle paarden snel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:45

Het zou me een beetje vreemd lijken als hij met de temperaturen van gisteren niet had gezweten!!!!
Of hij nou geschoren is of niet, het was gisteren tegen de 30 graden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:03

ik vraag me dan af wat je moet doen, want een bezweet paard zonder haar, het kan alleen maar te snel afkoelen als het geen haar heeft om in te trekken. angenita, je hebt vast een zweetdeken op gedaan maar hou je er verder ook rekening mee?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:34

Heeft 1 van mijn paarden ook gehad. Tegelijk een dunne GOED ademende zweetdeken opgedaan en thuis heerlijk met warm water afgespoten. Daarna later rollen en drogen. Houd er nu wel rekening mee, als dit paard na het werk de trailer op gaat, deken wisselen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:29

geschoren paarden zweten idd erg snel overmatig omdat het nu eenmaal meteen bloot ligt en niet eerst door het haar moet. Nu is het ook nog erg warm ook.
Vaak zijn ze ook weer erg snel opgedroogd. Zolang niet op de tocht of koud stap ik gewoon droog, anders met een dun fleece dekentje....of een solarium als je hebt...