Pony 24/7 op land, nu 3 weken winddichte stal, en dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Pony 24/7 op land, nu 3 weken winddichte stal, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 16:31

Mijn pony stond 2 weken geleden nog 24/7 op het land zonder schuilstal. Nu staat hij alweer bijna 3 weken op de kliniek wegens dat hij weer opnieuw gehecht moest worden). Hij is nu gigantisch in de rui, er komen echt gigantisch veel haren vanaf.
Nu wil ik hem volgende week weer op het land gaan zetten, maar is zijn afweersysteem nu niet helemaal naar de ***?

Vriendin van mij is 2 weken met haar pony's op vakantie geweest, daar konden ze door omstandigheden niet buitenstaan. Normaal staan ze ook allemaal buiten. Nu heeft ze te kampen met schimmel en dergelijke omdat hun afweersysteem helemaal geruineerd is.

Nu ben ik eigenlijk bang dat als ik mijn pony straks weer in het land zet, hij het niet te koud zal krijgen? Ik ben eigenlijk geen fan van dekens, maar denken jullie dat het veel kwaad kan als ik hem zonder deken buiten laat? Of kan dit al niet meer? Hij heeft nooit echt een gigantische wintervacht gehad (iig afgelopen winter niet).

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Pony 24/7 op land, nu 3 weken winddichte stal, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:25

Nee hoor, het is nu zo warm 's nachts dat dat denk ik niet zoveel uitmaakt, je pony past zich straks wel weer aan. Het weer kan tenslotte ook zo weer omslaan.

Mijn paard verhaart ook nu.

Je kan de deken gewoon achter de hand houden, zodat hij toch een maximale wintervacht kweekt. Als het dan echt te gek weer wordt (meer dan 2 uur regen achterelkaar) doe je m een deken op. Bij droge kou hoeft dat niet als hij maar voldoende eten voor zijn neus heeft. Ja

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Pony 24/7 op land, nu 3 weken winddichte stal, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:31

Wat er aan haar afkomt is eigenlijk niet zo interessant in dit kader, het gaat erom wat ervoor in de plaats komt. Komt er een fatsoenlijke wintervacht door, of niet?
Verder kun je weerstand wat oppeppen met bijvoorbeeld een vitaminespuit of als je meer in de alternatieve hoek zit, echinacaea tabletjes. Het is vrij normaal dat paarden die van hun normale plek weg zijn een dip hebben in hun weerstand en dan dus vatbaarder zijn voor allerlei infecties. Komt van de stress.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Pony 24/7 op land, nu 3 weken winddichte stal, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:50

Ik denk dat het nu geen probleem moet zijn als je hem weer 24/7 buiten zet. Het is nu nog best warm. En heeft je pony een schuilstal? Dan kan hij altijd binnen gaan staan mocht hij het koud hebben.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Pony 24/7 op land, nu 3 weken winddichte stal, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 07:47

Mijn pony heeft geen schuilstal. Maar bedankt voor jullie antwoorden, het maakte me al een beetje zorgen. Mijn pony gaat gewoon zonder deken weer op het land Lachen