jaarling regendeken omdoen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Re: jaarling regendeken omdoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:48

Mijn 2 jarige krijgt dit jaar voor het eerst de deken op.
Maar dat is puur omdat ze te dun is voor de winter! Door een ongeluk is ze weer erg afgevallen! En ze komt niet op tijd bij. Het is dus niet om haar te verwennen, of voor de haren (daar heb ik me andere paard voor Tong uitsteken ) Maar puur omdat ze te dun is voor de winter Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: jaarling regendeken omdoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:21

voor de winter kun je hem vast nog wel wat vetter krijgen. het duurt echt nog wel 2 maanden voor het seriues koud wordt.

Citaat:
Mijn 2 en een half jarige krijgt deze winter voor het eerst een deken op, en dan nog niet eens omdat ze het koud zou hebben, of omdat ik haar wil beleren( want dat doe ik pas volgende zomer), maar ik wil met haar omklooien (regelmatig poetsen, en verder trutten) zodat ze lekker mak is als ik met haar wil beginnen


Dit is ook echt onzin.

waarom zou je niet kunnen poetsen in de winter.
Je moet het alleen niet te vaak doen. Ik doe het al jaren zo en heb nog nooit problemen gehad. Zijn ze nat..nou ja pech dan maar dan kun je even goed nog wat doen hoor.

Verder zijn die ongevoerde regendekens de pest voor je paard. Ze zijn te dun om enkelt op te doen.
Met een regen bui koelt het dier af maar door dat stomme ongevoerde dek kan hij zijn haren niet overeind zetten dus geen warmte vasthouden. gevolg:ziek paard.
Mijn paard heb ik zo eens half onderkoeld van de wei gehaald. Gelukkig kon ik toen een deken lenen van iemand die ik eronder kon doen.

Mijn advies: gebruik altijd een (licht) gevoerde regen deken of gerbuik een zomerdeken/iets dikkere onder de ongevoerde in de herfst.

We moeten paarden een beetje paard laten.

Rivendell

Berichten: 6822
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: jaarling regendeken omdoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:38

Ik heb ook nergens een deken op, maar iedereen moet dat voor zichzelf bepalen.
Het is trouwens een fabeltje dat ze minder weerstand krijgen als je als veulen een deken opkrijgen. Weerstand haal je uit voedsel, niet uit dekens.