Opscheermachine...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 10:56

Ik ben op zoek naar een tondeuse waarmee ik goed de benen en het hoofd van mijn merrie kan scheren. Ik hoorde laatst dat je ook bij de kijkshop voor weinig geld een tondeuse kon kopen.

Wat is jullie ervaring met de de tondeuse "voor de mens". Ik heb een scheerapparaatje van 5 euro. Waarmee ik de knoonranden kan scheren, maar verder is hij echt te licht.

Iemand tips......

marjolein80
Berichten: 283
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: tilburg

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:37

niet kopen want het wekt niet. Je kunt beter wat meer geld uitgeven en dan een goede kopen. De tondeuse voor mensen is echt te licht.

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:25

met een tondeuse lukt het meestal niet om de benen op te scheren en al helemaal niet met een "mensen"tondeuse.

probeer van iemand een "paarden"tondeuse en een scheerapparaat te lenen

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:30

@ ijsklontje: op de vorige stal waar ik stond hadden meerdere mensen die phillips tondeuze van 80?euro vd kijkshop en ik heb daar nooit iemand over horen klagen en hij is draadloos, wel raden ze me toen aan een extra accu te kopen omdat ie natuurlijk wat sneller op gaat. En het ziet er netjes uit, net zoals met een paardentondeuze.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:36

een paar scheren doen ze het prima daarna worden de messen bot en kan je het vergeten. Ik zie zoveel mensen met zo'n goedkoop ding rommelen zonde van je geld.

Als je kijkt bij divoza kan je al een goede kopen voor iets meer als 117 euro die JAREN meegaat. Ik heb er een van Wahl en een van Moser en heb ze al even. Scheer er best redelijk veel mee (vos met witte hoge benen).

Ik zou een goede kopen ipv die goedkope van de kijkshop.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:46

je kan zo'n paardescheermachine en tondeuze ook huren bij de meeste paardewinkels, voor ongeveer een tientje heb je hem de gehele dag, kun je zelfs de kosten delen en samen een aantal paarden tegelijk doen

ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:44

Ik ben er inmiddels uit. Ik ga het niet wagen op zo'n mensen ding. Ik ga bij de divoza een tondeuse halen. Het is er een van Wahl.
Bedankt voor de tips.

Huren heb ik ook al aan gedacht alleen een opscheermachine hebben ze niet te huur wel gewone scheermachines.

jasmijntje
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:59

Ik heb een tondeuse Wahl Pro series, nu voor 119,- bij Divoza te koop. Werkt prima voor staart, manen (op hoofdstelplek), kootholtes etc. Ik ben er echt heeel blij mee. Vooral omdat hij stil en draadloos is. Kijk maar even op de site: www.divoza.nl > Shop > Verzorging > poetsen en scheren. Succes!

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:47

Ik heb de goedkoppste princess bij de kijkshop vandaan, kost ca. 7,50. Vorig jaar heb ik daar 3/4 van een D pony mee geschoren toen onze grote tondeuse kaopot ging, Daarna heb ik mijn golden retriever er nog mee geschoren. Heb 'm sindsdien niet meer gebruikt maar hij zal het nog wel goed doen, heb al wel een nieuwe op voorraad....is goedkoper dan messen laten slijpen.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:22

ik heb een tondeuse van Babyliss en die gaat al meer als 1.5 jaar mee

En er word echt veel mee geschoren!!

Staart opscheren oren neus benen alles! en hij doet het nog steeds perfect!

Ik heb een echte paarden tondeuse gehad een van Norton en die heeft nog niet eens 1 been kunnen opscheren!

Ben terug gegaan en er werd mij verteld dat tondeuses niet voor friezen paarden geschikt zijn en vooral niet om benen op te scheren

Nou die babyliss houd het dan wel extreem lang vol Knipoog

rianne21
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-03-06
Woonplaats: stadskanaal

Re: Opscheermachine...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:20

Ik heb ook een tondeuse van philips bij de kijkshop gaat al 2 jaar mee. Scheer er bijna alles mee.