Horseware Rhino Wug Turnout

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Horseware Rhino Wug Turnout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 19:47

Hebben jullie ervaring met deze deken?
En zo ja, gaan de manen erg stuk van het opstaande kleine halsje?
Ik twijfel tussen de gewone Rhino Turnout en de Wug. Ik heb el een gewone Turnout en daar gaan de haren wel een beetje stuk van, alhoewel, niet zo dramatisch dat er nu wit haar op komt ofzo, de manen worden gewoon iets korter.
Maar dat is direct voor op het schoft, dus dat ziet niemand.

Het lijkt mij dat het kleine halsje niet echtop de manenkam drukt. Maar als jullie nu de ervaring hebben van wel.... dan zou het zonde zijn dat de eerste tien/vijftien cm manen eraf gaan.

In ieder geval. Twijfels dus.

Ohja en de maatvoering. Daar twijfel ik ook erg over. Er zit een maattabel bij, maar ik wordt er niet veel wijzer van. De Rhino die ik nu heb is vanaf de sluiting vooraan tot aan de achterkant van de deken 200 cm.

MarchaL

Re: Horseware Rhino Wug Turnout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:23

Ik weet niet of je een zelfde hals(je) bedoeld als bij deze Rambo Wug?

Afbeelding

Ik heb deze deken maar hij schuurt niet op de manen. De manen worden onder de hals wel plat geduwd waardoor ze wat vettig en stijl zijn maar ze schuren iig niet af Knipoog

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 08:56

Die bedoel ik inderdaad Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:18

ik heb die rhino wug! manen gaan wel een beetje rafelig worden bij de schoft, tenminste: bij mijn paard wel. ik heb de 150grams (medium), met een BR onderdeken (ook met zo'n half halsje) eronder als het echt koud wordt. dat past prima, en blijft netjes liggen.
mijn paard rolt, bokt en stoeit veel. met de rhino wug heb ik nooit problemen van scheef trekken, of scheuren doordat z'n vriendjes eraan trekken.
denk er wel om dat hij nooit gestoomd, maar altijd gewassen moet worden. stomen sloopt de waterdichte laag schijnt.
qua maat: mijn brede ruin van 1.73m heeft de 155/205 maat op. da's de een na grootste die ze bij divoza verkochten. hij heeft normaal van dekens ook die maat. en bij de wug past er dus nog een onderdeken onder (maar zonder die deken ligt hij ook goed).
lang verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt. ik vind het een dikke aanrader! shop ze Knipoog

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:10

Ik heb ook een Rhino, super lekkere deken en schuurt voor de rest niet! komt denk ik ook omdat de binnenkant ok gladde stof heeft...
En dat 'randje' is bij mij ook niet hard ofzo... Haha!