Paard heeft t koud, deken op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:50

Wat loop ik toch altijd te twijffelen met dit weer.

Mijn paard heeft het duidelijk koud, haren overeind en wil heel graag naar binnen toe.

Eigenlijk wil ik nog geen deken op doen, ik hoop/denk namelijk dat het nog beter weer gaat worden, maar ja, hij heeft t koud....

Iemand advies ??

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:55

Misschien alleen regendeken op?
Of regent het daar niet zoals hier?
Het is opzich niet erg koud buiten, dus gewoon droog houden met een regendeken lijkt me voldoende. Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:56

ik zou geen deken op doen..... het is niet koud voor een paard nu.

zorg dat ze ergens kan schuilen voor de ergste regen en dan wordt het al een stuk minder

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 12:04

Ja hij kan schuilen, heeft 3 grote bomen in zijn wei. Maar het is een groot watje want hij wil niet in de wei blijven als t regend Haha!

En als ik em dan haal staan zijn haren overeind. Ik vindt het ook nog niet koud genoeg voor een deken.... Maar ja ergens geeft ie wel aan dat ie t koud heeft......

hvjmerlin

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:26

ik zou gewoon regendekentje op doen nu gewoon met die regen als sonnetje weer schijnt afdoen.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:29

TOEVALLIG HEB IK DIE VAN MIJ NET MET EEN 0 GRAMS REGENDEKEN OPGEZET HET IS TOCHWAT FRISSER ALS VORIGE WEEK.STRAKS GAAN DE HAREN GROEIEN EN HET KAN NOG MAKKELIJK 25 GR.OF MEER WORDEN,DAN IS HET MAKKELIJKER DE DEKEN AF TEDOEN.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 08:49

De pest is als de zon schijnt vind ik het nog zo warm, en snachts is het ook nog een graad of 13.

Onze stalhouder denkt ook dat het in september nog wel eens erg mooi weer kan worden.

Ik zou het niet doen om de haren tegen te gaan. Ik heb gewoon echt het idee dat ie t koud heeft.

Ik kan heel moeilijk, met dit weer, deken op en af gaan doen. Paard staat niet aan huis.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:51

de mijne heeft het al een aantal weken koud,en begon zelfs al vacht aan te maken,
als het warm wee ris loopt hij bloot door het land,maar als het gaat regenen krijgt hij zijn regendeken op,en die is helaas voor hem 150 grams.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:35

Staat ie dan aan huis, of op een pensionstalling waar er meteen iemand naar buiten gerent komt als het begint te regenen.... Dat kan ik dus namelijk niet realiseren !!

Ik kan wel ervoor zorgen dat ie of overdag of snachts een deken op heeft, maar onze stalhouder kan niet overdag naar de wei rennen met een deken als het drijgt te gaan regenen, en 10 minuten later als het droog is er weer af halen....

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:38

als hij het echt vervelend vind en er een hekel aan heeft zou ik toch een regendeken opdoen zolang het zo wisselvallig is.

deniejs

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:44

Die van mij heeft op stal al een zomerdekentje op, wel een dunne hoor. Als het warmer wordt, haal ik hem er weer af. Overdag staat ie meestal zonder, maar s nachts wel met die deken.

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:47

We hebben het er gister heel de tijd over gehad en ben toch nog steeds aan het twijfelen.Erg vervelend dit weer. Nu schijnt het zonnetje maar kan over een uur ook weer afgelopen zijn. En dan zo een hoosbui als gister eroverheen met die hagel. Lijkt me dan wel erg koud.
Ben dus ook nog steeds aan het twijfelen over die deken.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:00

Ik vindt de tempratuur niet zo koud dat ik er snachts al een deken op ga doen. Het is in combinatie met de regen dat ik er aan zit te denken. Maar aan de andere kant wil ik em het liefts zo lang mogelijk zonder deken laten staan.

Ik blijf het moeilijk vinden die overgangs periode, van winter naar zomer niet, maar van zomer naar winten.... pff

Suus, ga eens aan t werk !!! Haha! Tong uitsteken

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:02

Suus, ga eens aan t werk !!! Haha! Tong uitsteken[/quote]

Haha! Haha! Ben vrij vandaag. Ga morgen werken ipv vandaag!! Tong uitsteken

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:03

ik heb voor de mijne een ongevoerde regendeken van QHP, echt een dunne deken die puur geschikt is om de regen tegen te houden..
voordeel dat paard droog blijft, als de zon gaat schijnen is ie echt niet te warm en heeft geen invloed op het aanmaken van de wintervacht..

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:06

Die van mij staat 24/7 buiten maar heeft sinds zondagavond ook een 0 grams regendeken op... maar dat is meer omdat ik haar zaterdag uitgebreid heb zitten wassen ivm een show op zondag. Met deze regenbuien wordt ze dan kletsnat tot op d'r huid (want deel huidvet natuurlijk weg gewassen) en met die koude wind erbij is ze zo verkouden. Vandaar een paar dagen tot een week die deken op zodat ze weer huidvet kan aanmaken en daarna weer zonder deken.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:09

Ja maar ik ben er dus weer niet voor om het ene moment wel een deken op te gooien en het andere moment eraf. Deken erop = erop !!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:14

Interessant topic, paarden van mij hebben de haren ook al overeind staan, maar wil eigenlijk ook nog geen deken op doen...Echt lastig met dit wisselvallige weer Ach gut

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:19

Ik leef helemaal met je mee Marsie, ik weet t ook echt niet..... nu is het hier heerlijk weer, over 3 minuten kan het hier weer uit de hemel kletteren !!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:22

@ Ludora: van het op en af doen van een 0 grams deken wordt die van mij niet ziek van. Kletsnat met een koude wind en zonder afdoende schuilmogelijkheid wel.
Maar als jij het idee hebt dat je paard het koud heeft dan kun je m.i. hem eerst op stal zetten. Is dat niet mogelijk dan een ongevoerde regendeken om doen.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:43

Persoonlijk vind ik een (ongevoerde) regendeken nog best warm met dit weer. Als het zo'n 18-20 graden is, dan gaat t toch wel heel warm worden onder zo'n deken, zeker als ook de zon schijnt, en dat gebeurt nu juist nog regelmatig ....

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:11

Ik hou die van mij nu wat meer binnen. Hij vind het al helemaal niet erg op binnen te staan dus dat scheelt! Ze zeggen dat tegen het weekend het weer wat beter wordt. Als dat niet het geval is en het is volgende week nog steeds zo een bagger weer dan gooi ik een regendeken erop zodat hij weer wat meer naar buiten kan.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:18

als je paard zijn haren op zet houdt ie zich zelf warm. zodra je een deken op gaat doen neem je die functie van je paard over en kan hij t niet meer zelf regelen of ie t nou warm heeft of koud die deken zit er op. Persoonlijk vind ik t nog erg warm voor een deken.

herbey
Berichten: 524
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Hoeksewaard . Zuid-Holland

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:45

Je kan ook gewoon voelen of je paard het koud heeft!
Je kan het voelen aan het begin van de ooren, en bij de oksels.
Als dat warm aan voeld dan is er niets aan de hand.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Paard heeft t koud, deken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:50

Die van mij heeft snachts al een zomer dekentje op!
Overdag als ze buiten staat niet.
Maar als het erg regent gaat ze ook naar binnen.
Dit wil ze zelf ook graag hoor!
Ze staat al voor aan het hek te hinniken dat ze naar binnen wil.
Mijn andere paard heeft geen deken op!
Die wil ook niet naar binnen met regen, dat is echt een harde!