Bij welke temperatuur een winterdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nanova

Bij welke temperatuur een winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 19:48

Heey
Onder welke temperatuur doen jullie de winterdeken op?
Ik zat zelf te denken tussen de +10 en -20
Maar zoveel verstand heb ik er niet in.
Dus ik ben wel benieud tussen welke temperaturen jullie het doen.
En ook belangrijk: hoeveel gram hebben jullie dan op?
En hebben jullie dat ook op stal om, of alleen in de wei?
Of bij allebei een aparte deken?
En hebben jullie er ook een onderdeken onder?
Ik hoop dat ik wat reacties krijg, dan krijg ik er een beetje een
overzicht over.
DoeiDoei

Ladynette

Re: Bij welke temperatuur een winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:49

hallo ik heb nu al een zomer deken op wand ik vind het best wel koud het is nu ongveer 10 graden snachts dus dan mag wel een zomerdekendje als het nu ongeveer 5 a tien graden lager word tegen vriezen aan wanaeer ik ook zelf een winter jas aan doe of ik vind het net nog reen beetje te warm oor mijn winter jas maar zomerjas is nog een beetj koud die ik er een winterdeken aleen nog maar snachts vries dan heb ik een zomerdeken onder de winter deken op en als het dan echt overdag een beetje gaat vriezen dus midden in de winter vriest het doe ik 2 winbterdekens en als het aleen nog maar snachts vries dan heb ik een zomerdeken onder de winter deken(dus dan heb ik op de vacht een zomerdeken en daraop een winterdeken)
en als er sneeuw is en alle sneeuw blijft liggen doe ik meestal nog onder de winterdeken een zomedekentje of tussen de 2 winterdekens een uitslapdeken en dan si het ook echt koud (ik doe zoveel dekens op omdat de aparden anders zown dikke vacht krijgen )
maar let ff op tussen de 2 winterdekens doe ik de uitstap deken een uitstap deken mag nooit zolang op de huid(vacht) van het paard liggen is een beetj slecht oor de vacht ik hoop dat ik je hier een beetje mee help !! ik wete niet hoeveel gram ik heb vande winterdekens !! maar et zijn lekere dikke dekens en als je er nog 1tje moet kopen zal ik als ik jou was mete een schoftbondje (omdat de schoft andesr heel snel kaal is door het schuren van de rand van je deken) en een staart vlap houd een beetje de warmte vast !! ik hoop ej hier echt een beetj mee te helpen en anders vraag ej het gewoon aan de gene die achter de kassa staat bij een paardenwinkel !!

groetjes anne

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:52

Meestal vanaf een graad of +5 's nachts begin ik met dekens, maar zo begint iedereen op een ander tijdstip

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:04