scheren & dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 14:48

Ach gut Ik begrijp er niet meer van Verdrietig

wat moet ik nu doen ?
de een zegt je moet je paard scheren want dat is beter !
en scheren rond eind oktober
maar als ik hier dan weer ga rondkijken... zie ik dat het veel vroeger moet.

ik was eerst van plan om niet te scheren maar weet nu echt niet meer wat ik moet doen... ik zit in een echt dekendillema

welke dekens moet ik wanneer op ?
scheren of niet ?

ik weet gewoon niet welke dekens ik het beste kan kopen

mijn paard komt trouwens wel enkele uren per dag buiten te staan

spinner
Berichten: 262
Geregistreerd: 04-10-04

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:34

het beste is gewoon scheren en 2 dekens op doen zo word ie minder snel verkouden omdat ie met dik haar minder snel droog word

deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 15:38

wanneer scheren ?
Welke dekens op doen na het scheren En hoeveel gram?
en welke dekens voor het scheren ?

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:36

Ik scheer mijn paard half october en dan krijgt ze haar 550 grams deken op, als de tempraturen dan onder de 5 garden gaan krijgt ze er een 350 grams onderdeken onder
en gaat het vriezen nog een wollen deken met hals er bij.

mijn paard staat in een buitenstal die totaal niet geisioleerd is

spinner
Berichten: 262
Geregistreerd: 04-10-04

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:57

je kunt een zomer deken met winter deken doen of een tussen deken met winterdeken ligt eraan hoe koud het is

Ladynette

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-08-06

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:55

hey als je paard buiten staat zal ik een zware deken kopen die lucht en waterdicht is !! onder die deken een interdeken en onderdie deken een zomerdeketje vor echt midde in de winter he dit moet ej wel een beetj opbouwen als je hem vorig jaar hebt geschoren zou ik het nu niet doen wand als je het egwoon niet gaat doe word de vacht dunen als ej vorig jaar wel hebt gschoren word de vacht eerder dikker mijn paard is 2 jaar egleden geschoren ik doe het niet meer wand ze krijgt nu een heele dunne vacht!! en perla die deken wat ej helemaal onderop ej apard doet dat si tog de zelfde stof als een uitstapdeken jah als ik jou was zou i die niet inderop doen wand dat si heek slecht voor de huid en de vacht van je paard dan zal ik die er tussen doen !!
het si maar ff een tipje Haha!
i hoop dat je hier ook wat mee kund !!
groetjes anne

deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 19:02

dus als ik het goed heb

kan ik best nu een zomerdek of regendek opleggen
daarna een tussendek van 200 zoiets
dan winterdek van 300 en als het echt koud word winterdek van 300 + onderdek van 200 of tussendek eronder ?

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:16

mijn paard staat nu ook onder een zomerdeken op stal en buiten met een ongevoerde regendeken

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:32

ik heb mijn haflinger vorig jaar voor het eerst laten scheren, ivb de dekens niet tegen de vacht op konden. Hij is toen in november geschoren 1x dat was genoeg.
Dit jaar probeer ik het eerst weer met dekens. Eerst de regendeken daarna 150 gr. En daarna de 300 hieronder blijft hij goed warm. Hij staat 24 uur per dag buiten en kan schuilen.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:53

ik ga mijn paard ook scheren dit jaar. heb nu een regendeken die gaat erom zolang hij nog buiten staat en het koud wordt (onder de 15 graden overdag en als het veel regent) Dan als hij naar stal gaat, ligt ook aan het weer, waarschijnlijk eind oktober/begin november, dan scheren en een 300 grams deken erop. Hij gaat dan in een binnenstal. Dan wil ik er nog een wollen deken bijkopen voor als het echt hard gaat vriezen, die kan er dan onder. Nu heb ik wel een koudbloed dus die krijgt het niet snel koud en ik ben niet zo'n voorstander van je paard heel dik inpakken. Hier op stal hebben wij vorig jaar ook paarden gehad die geschoren werden en gewoon zonder deken de winter door. En die werden niet ziek!

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: scheren & dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:58

vorig jaar heb ik mijn haf eind november pas geschoren. Nu zal ik het iets eerder doen, maar wel in november. Kon ze de hele winter overbruggen. Ik heb er een 350 grams winterdeken op gehad. Als het echt heel nat en koud was deed ik er een dun zomerdekentje onder. Maar meer niet, ik merkte dat ze het gauw warm had onder nog meer dekens. Nu is mijn haf niet echt kouwelijk aangelegd en niet snel verkouden (heb zelfs nog nooit meegemaakt dat ze verkouden is). Overdag stond ze de hele dag buiten en 's nachts op stal.