Waterdichte deken, ongeveer 500 grams en uitrijdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Waterdichte deken, ongeveer 500 grams en uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 11:40

Zometeen ga ik lekker op internet snuffelen voor nieuwe dekens, maar misschien heeft dekengebruikend Bokt nog tips?

De winterdeken:

Eisen:
* Paard staat overdag buiten dus de deken moet goed waterdicht zijn
* Rond de 500 gram
* Stabiel liggend, paard krijgt nl. makkelijk schuurplekken
* Bucas valt te smal aan de achterhand, Rambo vliegendeken past goed maar zou iets breder aan de borst mogen zijn, Lamicell regendeken ligt goed, Harry's Horse 220 grams deken ligt ook goed, WB ook.
* Prijs maakt niet uit, uiterlijk wel.

De uitrijdeken:

Behalve de nieuwe winterdeken zoek ik ook een nieuwe uitrijdeken. Deze moet een uitsparing hebben voor het zadel, hoeft niet waterdicht te zijn (binnenbak voorzien bij regen), moet een goede overgang zijn voor een paard dat vanonder de dikke dekens het koude winterweer in moet en makkelijk af te doen te paard zodat ik gewoon na het instappen de uitrijdeken af kan doen zonder van mijn, bij tijd en wijle wat schichtige driejarige af te plonzen.

samantha5

Re: Waterdichte deken, ongeveer 500 grams en uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:47

Ik heb vorig jaar een deken gekocht bij Hypo. Deze deken is 550gram, heerlijk zacht van binnen en waterdicht. Was toen 120,00. Het is een mooi deken, ligt redelijk. Maar dat heb ik bij de meeste dekens van Niek. Niek is een fjord en erg breed van voor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:10

En welk merk is het?
Mijn paardje is een smal popperig type trouwens (maar daarom stond ik ook verbaasd dat de Bucas te smal was)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:14

Urielle schreef:
En welk merk is het?
Mijn paardje is een smal popperig type trouwens (maar daarom stond ik ook verbaasd dat de Bucas te smal was)

Ik zie er geen merk in staan. De maat en de kleur staat er alleen in meer niet.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:05

ik heb de pagony ultra een fijne dikke deken 550 grams
mijn paard van 164 heeft maatje 195 en deze past goed/schuurt niet
maar volgens mij is hij niet waterdicht (ik wissel altijd met dekens als ze naar buiten gaat zo heb je maar een deken die echt vies is Knipoog )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:06

en als uitrijdeken gebruik ik een gewone wollen zweet deken waar ik op ga zitten en die ik na het instappen afdoe en voor het uitstappen weer op

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:12

Wisselen kan ik helaas niet omdat ik niet zelf binnen en buitenzet en het stalpersoneel is al niet zo blij met mijn gemiep met dekens, supplementen enz. Bloos en aangezien mijn driejarige nu goed en wel 2 keer echt gereden is durf ik ook nog niet zo goed te stunten met dekens onder mijn kont uittrekken, ik denk dat een uitrijdeken spannend genoeg gaat zijn voor hem Haha!
Maar toch bedankt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:14

s&k panther Haha!
is een 300 grams deken waterdicht
ijzersterk, geeft totaal geen schuurplekken en prijs zit rond de 100 euro...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:24

300 grams heb ik al liggen, maar toch bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of S&K ook dikkere dekens in de collectie heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 09:24

Niemand verder nog tips voor de 500grams deken?
Uitrijdekens zijn gevonden.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:01

ik zelf ben ook aan het rondkijken naar zo'n type winterdeken...
ik zelf kwam uit bij de deken van weatherbeta en de winterdekens van rhino... volgens mij hebben deze rond de 500 gram en lijken het mij stevige winterdekens en qua uiterlijk zijn ze niet lelijk!

qua uitrijdeken kun je misschien kijken bij merken als HH, BR en van powerhorse (zie www.ingridvanberlo.nl)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:32

Ik zou dan denk ik voor de weather beeta gaan. Zijn lekker stevig en echt warm en dik. Ben er altijd erg tevreden mee geweest.

Wat gek dat Bucas niet past op je paard. Ik heb een grote brede, dikke duitser van 1.75 en daar liggen ze super op. Weather Beeta was voor hem te breed, ging schuiven, dus misschien dat die dan op jouw paard wel past?

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:41

ik heb 2 weatherbeeta dekens uit de Taka serie met halve hals. Eentje van 220 gram voor straks (nu heeft mijn paard een 0 grams regendeken op) en eentje van 440 gram voor al het echt koud word. Bevallen super goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:51

Weather Beeta past inderdaad wel, althans een deken die hij heeft is ook van WB en dat ligt prima. De site van WB is alleen nog op de zomerstand, allemaal ongevoerde dekentjes grrrr. Welk model van WB is waterdicht met zo'n dikke vulling, dan kan ik gericht gaan zoeken?

Ik vond het ook echt heel raar dat Bucas niet paste Verward Het is echt een supersmal chique paardje van Arabierachtige afmetingen bijna, nog niet in het werk dus ook nog geen gram spier erop en er zit ook nog geen gram spek teveel op, want hij zuigt lucht. En dan aan de achterkant niet passen... Verward Het paard heeft nog niet eens een kont ontwikkeld Nagelbijten / Gniffelen

Op de site van Rambo (Rhino) kom ik uit op dekens van maximaal 400 gram. Dela, welk model bedoel jij precies?

Ik heb al een 350 grams liggen, dus die 50 gram extra gaat niet opschieten, kan ik beter dekens over elkaar gaan leggen Knipoog

EDIT: eventueel dus even naar de Taka van 440 gram kijken, dat is dan 100 gram erbij ongeveer, dat werkt beter...
Hij staat nu al onder 220 gram dus ik moet goed op kunnen bouwen van de winter, hij is nu al aan het teddyberen helaas.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:02

De WB Taka staat ook als 400 grams op internet?

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:04

mijn paard zit gelukkig strak in het velletje. Als het echt heeeeeeel erg koud is doe ik onder de 440 grams nog wel eens een onderdekentje. Ik koop meestal mijn winterdekens meestal meteen na het winterseizoen bij Divoza. Die hebben dan vaak hele partijen in de uitverkoop en betaal je bijvoorbeeld 150 euro voor een deken die normaliter 300 euro kost.
Als je kijkt bij www.weatherbeeta.com en dan in de USA range, dan staat ie er wel bij!

ik zie trouwens dat dat alleen de herfstdeken nog is. De Taka is er in light, medium en heavy, zonder hals, met halve hals (die heb ik) en ik meen ook met los aan te zetten hele hals, maar dat weet ik niet zeker.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:04

misschien kun je 2 dekens opdoen?
ik heb als het koud is onder de Rhino Wug (halve hals) van 150grams een BR onderdeken met halve hals (past perfect eronder qua model!) van 350grams. 150+350=500.
werkt voor mijn paard prima. hij rolt, speelt, stoeit, rent/bokt ermee en het blijft recht liggen, is water-/winddicht en schuurt niet.
succes! er zijn niet zoveel goede 500grams dekens (mijn eisenpakket is ook groot, en mijn brede ruin past niet in een bucas), dus vandaar dat ik het nu zo doe.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:50

Ja, dat gaat idd de optie worden als ik niks gevonden krijg. Maar liever 1 dikke deken, is toch gemakkelijker Lachen
Goed om te weten dat Rhino en BR goed samen gaan Haha!

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:29

verder geen verstand van dekens hoor maar bij hippo weert zweren ze bij global dekens. Misschien een idee?