hoe moet dat deze winter ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romanette

hoe moet dat deze winter ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:16

Vorige winter stond mijn merrie gewoon in de wei met loopstal zonder deken. Maar ze had een ontzettende lange vacht. Lastig voor opdrogen na het rijden dus. Ik dacht dus dit jaar het anders te doen. Niet scheren want ze staat in de wei. Maar mischien deken op of zo. Maar wat voor een deken ? En wanneer ? Ik woon trouwens in de Ardennen op 600m, dus in de winter regelmatig sneeuw.

astritosJarig

Re: hoe moet dat deze winter ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:48

Hoi,
Ik zou op tijd met dekens beginnen, als het s'nachts onder de 10 graden wordt zou ik al met een dun waterdicht dekentje beginnen voor de nacht. ALs het dan overdag ook onder de 10 wordt zou ik die deken overdag op doen en voor s'nachts een wat dikkere. En als het dan steeds kouder wordt steeds een ietsje dikkere. Ik zou wel s'nachts altijd een dikkere dan overdag opdoen, want s'nachts is het toch altijd wel flink kouder als overdag.
Ik zou wel voor waterdichte dekens en niet de waterproof dekens kiezen, de waterdichte houden het toch beter droog.
Succes Groetjes Astrid.

why_not

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:18

Ja pcies. maar wees wel qonsequent. NIet steeds op af op af.. Als een paard ergens ziek van kan worden is het dat wel...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:40

mijn paard staat ook de hele winter buiten met schuilstal. Ik doe hem onder de 10 graden een regendeken om, daarna 1 van 220 gram, wordt het nog kouder dan krijgt hij 1 van 370 om. Zo moet hij het redden Lachen

Romanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:11

en heeft hij dan geen dikke vacht ? doe je s'nachts de zelfde deken om als overdags ? want anders is het wel een heel gedoe :s

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:36

niet elke keer op en af gaan doen
gewoon een regen deken op en op laten niet elke keer snachts een andere op ja het kan iets kouder worden maar als het over dag 10 is en snacht 5 kan die het zat reden met een deken van over dag hoor mijn eloopt nu met een regen deken op en ga hem er over dag echt niet meer afhallen
alleen als het boven de 20 word

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:57

Romanette schreef:
en heeft hij dan geen dikke vacht ? doe je s'nachts de zelfde deken om als overdags ? want anders is het wel een heel gedoe :s

Hij houdt 's nachts dezelfde deken om. Ik heb mijn paard sinds februari dus toen stond hij al onder een deken, dus ik ben benieuwd of hij straks al een vachtje heeft als hij zijn deken om krijgt. Maar met 220 gram zat hij gewoon kort in zijn vacht midden in de winter Lachen Natuurlijk niet zo kort als in de zomer, maar het was ook echt geen teddybeer Haha!