Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Gelukkig nog nooit iets gebeurd, wel de paarden allemaal compleet over de emmer en ooit wel door de draad gegaan, en dat idd in ruil voor een flesje champagne.
). Die mensen in de luchtballon doen dat echt niet expres hoor, ze vinden het zelf ook k*t. En ze houden rekening met het vee. Onze paarden zijn er ook nog nooit echt bang voor geweest, ook niet als er een laag over komt vliegen. Ze kijken even op en klaar.
Naar beneden roepen ofzo, of je bellen van tevoren dat ze heel misschien daar gaan landen. Oké, het is wel aso om ergens te landen waar paarden in paniek zijn, maarja liever een paar paarden dan een hele kudde koeien. Santos_ schreef:Nooit veel last van gehad voor zover ik weet. Wij hebben een boerderij en onze buren ook. Er is dit jaar een keer een ballon bij ons geland en 2 jaar geleden ook (toen mocht ik een stukje meevliegen). Die mensen in de luchtballon doen dat echt niet expres hoor, ze vinden het zelf ook k*t. En ze houden rekening met het vee. Onze paarden zijn er ook nog nooit echt bang voor geweest, ook niet als er een laag over komt vliegen. Ze kijken even op en klaar.
En hoe kan een piloot nou ooit toestemming vragen trouwens?Naar beneden roepen ofzo, of je bellen van tevoren dat ze heel misschien daar gaan landen. Oké, het is wel aso om ergens te landen waar paarden in paniek zijn, maarja liever een paar paarden dan een hele kudde koeien.
Charos schreef:Voor zover ik weet hoeft een luchtballon geen toestemming te hebben om te landen.

).
. Ze zetten de ballon op de grond, degene in de auto gaat op zoek naar de eigenaar en vraagt toestemming om het spul af te mogen breken en er op te mogen met de auto's, en anders moeten ze weer opstijgen en stukje verderop landen
Santos_ schreef:maarja liever een paar paarden dan een hele kudde koeien.
Remember schreef:Ik heb een tijdje terug mijn oogkas op 2 plaatsen gebroken als gevolg van een val (was net klaar met training, ging bak uit, laagoverkomende luchtballon geeft een keer goed gas, we vlogen de draad in en dikke paniek natuurlijk, even later ging het lichtje uit toen ik op het betonpad geland was).
Urielle schreef:Remember schreef:Ik heb een tijdje terug mijn oogkas op 2 plaatsen gebroken als gevolg van een val (was net klaar met training, ging bak uit, laagoverkomende luchtballon geeft een keer goed gas, we vlogen de draad in en dikke paniek natuurlijk, even later ging het lichtje uit toen ik op het betonpad geland was).
AU!![]()

lizjuhh schreef:als ze die gebieden op een kaart bijhouden dan moet het toch geen probleem zijn de weides met paarden te vermijden.
lizjuhh schreef:als ze die gebieden op een kaart bijhouden dan moet het toch geen probleem zijn de weides met paarden te vermijden. (zijn ze eigenlijk aansprakelijk te stellen voor de schade? bijv. letstelschade en schade aan de omheining oid?)
Tijd geleden hoorde ik hier een verhaal van een luchtballon die in een wei was geland, paarden op hol en één brak zijn zijn been, nog voordat de eigenares erbij was moest hij al ingeslapen worden. Zoiets kan natuurlijk niet met een fles champagne goed worden gemaakt.

Daar heb je echt geen leesbril voor nodig! En luister voor de gein maar eens als het GAS ontstookt wordt om de ballon te "vullen" en / of te laten opstijgen. Een behoorlijk kabaal is het! Begrijpelijk dat Paarden maar ook Koeien en Schapen het op een rennen zetten met als doel: WEG VAN DAT GEVAARTE VANDAAN! En helaas zijn er veel, teveel paarden of ander vee wat van angst dwars door de omheining heen denderd! Vooral stoeterijen en veulenopfokbedrijven (met jonge dieren zonder levens-ervaring) werden het spuugzat en gingen de schades maar eens claimen. Er wordt gesproken over vele TONNEN in guldens & euro's!!!

De pensioneigenaar vond het dus niet erg, ik was er totaal niet blij mee (zoals aan mijn eerste post wel te lezen is)...
Urielle schreef:Santos_ schreef:maarja liever een paar paarden dan een hele kudde koeien.
Ik zie het verschil niet, behalve dat koeien normaal gesproken toch een stuk koeler in de kop zijn dan paarden. Het is ook geen lolletje om een stuk of 20-30 paarden te kunnen gaan vangen waarvan er een aantal niet eens bij elkaar mogen komen.