vliegenmasker gevaarlijk in de regen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

vliegenmasker gevaarlijk in de regen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 07:47

Geen idee of het hier goed staat maar verplaatsen kan altijd!

Ik wil iedereen graag waarschuwen voor de combinatie van regen en een zwaarder soort vliegenmasker.
Mijn paard had haar vliegenmasker op en 's nachts is het gaan regenen. Toen ik 'sochtends bij haar kwam om haar te voeren was ze helemaal in paniek. Heel hard hinniken en raar rond draaien en drentelen. De shet die ik bij haar in de paddoc had staan zag ze blijk baar ook niet meer of niet goed meer. ze liep er wel naar toe met haar neus maar schrik met contact. Ik kon haar ook moeilijk te pakken krijgen omdat steeds als ik haar aanraakte ze schrok. Arme stakker. Ze zag blijkbaar echt nog maar heel weinig.
Bij mij is het goed afgelopen maar voor hetzelfde geld raakt je paard nog meer in paniek en gaat ie dwars door de omheining, met alle gevolgen vandien.

Bij deze dus een waarschuwing. Test zelf even je masker als ie drijf nat is! Kijk er even doorheen om te zien of dat nog wel gaat. Als het niet lukt zorg er dan voor dat ze hem niet op hebben als er kans is op regen.

Hier even een foto van mijn vliegenmasker. Behorende tot overigens een super fijne deken dus daar niets dan goeds over.

Afbeelding

Fleurtje92

Re: vliegenmasker gevaarlijk in de regen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:58

Pff bedankt voor de waarschuwing ga vanmiddag meteen even kijken :s

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:02

Ik laat 'm zo ie zo niet op 's-nachts, omdat ze dan al bijna niks zien. Beetje een zonnebril effect hè. Maar met regen echter nog nooit problemen gehad.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:04

Met droog en warm weer heb ik voor mijn paard zo'n masker. Met vochtiger weer heb ik een losse neusflap en een vliegennetje voor aan t halster...

vanijmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:11

Ik heb al jaren een lichte Bucas. Net als jij met oren, maar dan net even wat korter op het hoofd.
Met regen kunnen ze er goed doorheen kijken. Nooit geen problemen mee gehad. Ik haal ze wel af als ik er ben en weet dat het slecht weer gaat worden, maar als ik al weg ben en het regent, ga ik er niet voor terug.
Wat voor merk heb je, en waarvan is het gemaakt?? (hihi begin me nu toch ietwat zorgen te maken en zal er beter op letten)

Gaat ie weer een beetje met je paardje??? Wel sneu hoor.

Groetjes Lizanne

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:26

hier de omschrijving van de deken:

Rechts: Vliegen/Exceemdeken van QHP
Echt hele mooie deken van dezelfde stof als Bucas. Heel goede pasvorm en blijft super liggen. Op foto met X-singels, maar ze zijn nu in vernieuwde versie met buikflap!! Met afneembare hals en kompleet met masker. Is goed als vliegendeken maar werkt ook goed als exceemdeken !!

Paard was zodra het ding eraf was weer rustig en waarschijnlijk ook erg blij dat ik er was. Toen ik aan kwam rijden was ze overigens rustig waarschijnlijk had ze wel door dat ze beter stil kon staan, maar zodra ze me hoorde raakte ze in paniek.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:32

Oosterhoff, er staat niet voor niets op de verpakking dat je hem 's nachts niet op mag laten, ivm slecht zicht. Als het dan nog idd gaat regenen, dan heb je de poppen aan het dansen.
Gelukkig voor jou is er niets ernstigs gebeurd.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:15

imker schreef:
Oosterhoff, er staat niet voor niets op de verpakking dat je hem 's nachts niet op mag laten, ivm slecht zicht. Als het dan nog idd gaat regenen, dan heb je de poppen aan het dansen.
Gelukkig voor jou is er niets ernstigs gebeurd.

Ik heb er geen voorschriften bij gehad! dat is juist waarom ik ons bokkers even wil waarschuwen. Bij de B merken krijg je heel vaak geen voorschriften mee dus vandaar! Als ik dat had geweten. Overigens heeft ze zich met het mooie weer prima gered ook in het donker. Ik had toen zeker niet het idee dat ze te slecht zicht had.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:11

Oei, dat had link kunnen worden.
Moet zeggen dat ik mijn paard altijd zijn harnas afdoe als het donker wordt omdat de dazen dan niet actief zijn.
's Morgens als hij uit zichzelf in de stal gaat krijgt hij hem op en als wij naar bed gaan krijgt hij altijd een appel, hooi en de deken weer af. Hij staat liever zonder deken dus wil ik hem er eigenlijk niet mee plagen als het niet nodig is.

Maar denk dat je waarschuwing terecht is.
Veel mensen zullen er niet aan denken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:23

Dan heb ik niets gezegd. Ik heb de maskers van de Paardendrogist en daar staat het met grote letters op de verpakking én op de klittebandsluiting van het masker zelf. Vandaar dat ik ervan uit ging, dat het jou bekend was.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:55

imker schreef:
Dan heb ik niets gezegd. Ik heb de maskers van de Paardendrogist en daar staat het met grote letters op de verpakking én op de klittebandsluiting van het masker zelf. Vandaar dat ik ervan uit ging, dat het jou bekend was.

volgens mij is de paardendrogist de enige die hier voor waarschuwd Ja
ik heb deze vliegenmasker ook en mij paard heeft hem snachts zowiezo niet op (staat dan op stal)
en met regenachtig weer zijn er toch minder vliegen en laat ik hem ook af

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 07:56

Perla schreef:

Ik weet niet precies waar je woont maar de afgelopen dagen waren er van die hoosbuien. Soms van maar 5 of 10 minuren. daarna had ze dan direct weer 100 vliegen op haar hoofd. Arm beest. Maarja je doet er niets aan.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:52

bedankt voor de waarschuwing, gelukkig word het nu mooier weer Lachen

Fionaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:20

Heel erg bedankt voor de waarschuwing!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:53

heh bah!! Gelukkig is het goed afgelopen..!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:49

oosterhoff schreef:
Perla schreef:

Ik weet niet precies waar je woont maar de afgelopen dagen waren er van die hoosbuien. Soms van maar 5 of 10 minuren. daarna had ze dan direct weer 100 vliegen op haar hoofd. Arm beest. Maarja je doet er niets aan.

Ik woon in friesland en hier zijn denk ik toch wat minder vliegen met name na een regenbui omdat het dan nogal wat kouder is
en de regenbuien houden hier langer aan