paard op weiland en geen schaduw te bekennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loverani

paard op weiland en geen schaduw te bekennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 21:52

hallo,

mijn paard heeft een prive weilandje en staat lekkr buiten maar nu op het heetste punt van de dag staat ze ook buiten en er is helemaal geen schaduw te bekennen, nou is mijn vraag= is het niet zielig voor z'n paard de hele dag in die velle zon.

zijn er miss tips.

groetjes kelly

singasong

Re: paard op weiland en geen schaduw te bekennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:00

Zet hem overdag lekker op stal, tenminste als het daar koeler is! En 's nachts buiten. Je zou ook kunnen overwegen om bijv. een partytent op te zetten. Dan kan ze daar eventueel onder schuilen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:00

Mijn paard zou zo'n tent binnen 10 minuten for fun compleet gesloopt hebben. Die blijft trouwens graag in de wei nu, vangt hij nog een windje af en toe

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:16

ik heb nu een zomerweide waar ook niets van schuduw is.
We gaan er wel dit weekend een stalletje zetten voor wat schaduw en voor het onweer.
Voorlopig gaat hij vannacht nog binnen
Als ze voldoende drinken hebben vind het het niet echt heel erg maar ik zou hem er toch geen dagen achter elkaar laten staan...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:06

Bij ons staan alle paarden ook dag en nacht op een weiland zonder schaduw.
Had liever wel wat schaduw gehad; maarja, dat is er niet.
Nog geen enkel paard (staan 25 paarden) heeft er last van gehad, en ze hebben natuurlijk wel onbeperkt drinken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:36

-> SV

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:39

Laatst bijgewerkt door djodjodjo op 29-07-06 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:51

Ik ben van plan om van oude schuttingdelen een schuilstal achter in het weiland te maken, dan kunnen mijn paarden zelf erin. Nu staan ze in de buitenbak en met die felle zon zijn de temperaturen op zand veel hoger als in een weiland.
Ze hebben een inloopstal, waar ze nu beiden de hele dag instaan, komen er alleen uit als er wat gedronken moet worden of wat gegeten moet worden.
Je moet altijd oppassen met verbranding door de zon! Ik vet ook altijd driftig de neusjes in, met succes!

betiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:57

Het is inderdaad fijner als ze schaduw hebben, maar de meeste paarden kunnen er best tegen als ze de hele dag in de zon moeten staan.
Wat ik wél zielig vind, is dat je zegt dat hij in een privé weilandje staat. Zet hem toch lekker tussen de andere paarden! Of is dat om 1 of andere reden niet mogelijk?

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:26

Ja, het is veel fijner als ze lekker schaduw hebben! Maar mijn leasepony staat ook zonder schaduw in de wei helaas...
Maar in de stal is het ook niet koeler.
Maar ze kunnen wel een beetje schaduw zoeken bij elkaar, misschien?

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:30

party tent raad ik niet aan, die slopen ze gelijk (tenminste die van mij) ik heb nu grote parasols met een voet die je in de grond vast slaat. beetje anti bijt spray op de stof sprayen en ze hebben schaduw.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:54

Yetse schreef:
Ik ben van plan om van oude schuttingdelen een schuilstal achter in het weiland te maken, dan kunnen mijn paarden zelf erin. Nu staan ze in de buitenbak en met die felle zon zijn de temperaturen op zand veel hoger als in een weiland.
Ze hebben een inloopstal, waar ze nu beiden de hele dag instaan, komen er alleen uit als er wat gedronken moet worden of wat gegeten moet worden.
Je moet altijd oppassen met verbranding door de zon! Ik vet ook altijd driftig de neusjes in, met succes!

Invetten als ze in de zon staat is heel erg gevaarlijk! Dat brand juist.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:30

Als je zonnebrand gebruikt, niet! Knipoog

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:33

Mijn paard komt bij 30+ en zeker in de volle zon is het soms wel meer dan 40 graden (bij mij op het terras zelfs bijna 50) Absoluut niet in de wei.. Vind het intens zielig voor hem! Liever in een wat warme stal, uit de zon, zonder vliegen dan hem in de brandende zon te zetten. Ik vind dat ook werkelijk niet kunnen!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:59

Ik zet mijn pony's altijd 'smorgens een paar uurtjes op de wei, dan wanneer het warm wordt gaan ze naar de 'wei met schaduw' door bomen en dan 's avonds weer een paar uurtjes naar de gewone wei. Ik weet het, het is een luxe, maar ik merk dat ze het echt wel fijn vinden. Kun je geen (snelgroeiende) bomen planten? Daar heb je dan iig volgend jaar wat aan...

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:03

Mijn paarden kunnen zelf bepalen wat ze doen, in de wei in de volle zon of in de schaduw of in de stal. Drie keer raden waar ze de hele dag staan: in de volle zon Clown Als ze er dus zoveel last van hadden waren ze wel in hun stal gaan staan dacht ik zo!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:26

Wij hebben ook geen schaduw, maar ik geloof dat de paarden het wel best vinden/vonden.
Zelfs een party tent hadden we gekocht en opgezet, maar daar gingen ze ook niet onder Nagelbijten / Gniffelen

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:32

Je kunt je paard binnen zetten, als het daar koeler is. Zorg anders iig voor genoeg water in de wei!
En overleg of je iets van bomen kunt planten, beter te laat dan nooit!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:09

Mijn paard heeft ook geen schaduw in het land. Ik laat haar smorgens buiten staan. Rond 2 uur gaat ze naar binnen en dan ongeveer om 6 uur weer even naar buiten. Of ik haal haar even naar binnen, dan spuit ik haar af en dan mag ze nog 2 uurtjes buiten staan.

LuckY___Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:30

ik zet mijn pony over dag meest niet op de wei als het te warm is of als de volle zon er is ... alleen als hij in de wei kan waar schaduw is Lachen dan heeft hij de keuze Lachen

iemand zei zelfs tegen mij .. dat als een paard de hele dag in de zon staat end at 2 dagen lang .. dat de diere bescherming er bij kan komen .. ( of dat waar is weet ik ook niet zeker Knipoog)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:59

De mijne heeft wel schaduw, maar maakt hier zelden gebruik van. Op het heetst van de dag staan ze lekker te luieren en verzetten geen stap te veel. Het scheelt dat er bij ons altijd wel wind staat, dus het is niet vreselijk warm Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:52

Onze paarden staan ook in de volle zon. Halverwege de dag komt er wel een grote strook schaduw, maar dan gaan ze daar nog niet staan........

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:10

ja dat is best wel zielig he.... plant een boom, plaats een huisje... DOE IETS!!!!