wat heeft mij gestoken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 14:38

Hallo allemaal ik was benieuwd waardoor ik gestoken ben:

1. Ik heb het niet gemerkt, maar ben toch 4 keer op mijn enkel te grazen genomen.
2. Het zijn niet echt bulten, maar meer bloeduitstortingen met een diameter van 1cm
3. Het jeukt op het moment ontiegelijk
4. Heb verder geen allergie voor muggen etc.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden!

alvast bedankt , karin

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:43

horsels of dazen? daar ben ik gister een paar keer doorgestoken

ammanda_rob
Berichten: 57
Geregistreerd: 14-06-06

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:38

een daas, veel mensen krijgen bloeduitstortingen van dazen

Anoniem

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:44

Een daas voel je meestal wel bijten... Een mug niet altijd.
En voor een mug zijn je enkels wel echt DE plekjes... een daas komt daar wat minder makkelijk bij, omdat veel mensen schoenen aan hebben bij de paarden en 's avonds op de bank met blote enkels liggen.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:21

Iedereen zegt een daas ja, maar het frapante daaraan vind ik dat ik het dus helemaal niet doorgehad heb. PS het zit net boven mijn schoenrand

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:40

dat is juist het probleem, je hebt het niet door.

ik heb maandag een buitenrit gemaakt en ben gestoken door een horzel. resultaat een grote rode jeukende bult van een cm of 7 op mijn schouder. erg pijnlijk. vuurrood en brandend, net alsof jeplaatselijk verbrand bent. en een erg stijfe schouder, omdat je huid helemaal gespannen staat.. maar heb er niets van gemerkt, kwam er na het rijden ineens achter.

heb ook een keer bij mijn duim een steek gehad van een horzel. mijn hand helemaal dik en die heb ik een paar dagen weinig kunnen gebruiken.

moonshine88

Berichten: 974
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:47

Ik snap niet wat nu een daas is en een horzel, die iets langere bruinachtige beestjes zijn dazen, vertelde iemand mij laatst. Daar krijg je van die witte vormeloze plekken van en het jeugd niet zo lang (bij mij dan).

Gekke_koei was dat geen plant, want die bulten krijg je ook wel eens bij bereklouw.
Die rode plekjes, heb geen idee?

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:52

Waar ben je allemaal geweest? Het kunnen ook zandvlooien geloof ik zijn geweest. Ik weet niet precies wat voor beestjes hoor, maar daar krijg je ook ontiegelijk jeukende bulten van, van ongeveer een cm lang.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:36

nou een bereklauw is het niet hoor Haha!
die van mijn duim was toen iknog op een pensionstal werkte en ergens buiten de bak aan het harken was en die van maandag was hoog en droog boven op willem a 1.78 hoog en mijn schouder zit dus op ruim 2 meter Haha! daar groeien geen berenklauwen.

willem trekt veel horzels aan en daarmee gaan ze ook op mij zitten, ruik tenslotte ooknaar zweet en die van hem zelf tijdens het rijden.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 21:35

Ik heb begrepen dat horzels juist niet prikken, maar alleen eitjes leggen die erg jeuken

mieky18
Berichten: 272
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: purmerend

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:37

Het kan idd een daas of horzel zijn..die besten voel je niet prikken..er zit niet meteen een buld...maar het kan ontzettend jeuken...aan de andere kant kan het ook iets anders zijn geweest omdat dazen/horzels veel bij water, paarden en bossen voorkomen..als ik jouw was en het is over paar dagen nog zo erg naar de dokter gaan en vragen wat het is..mss kunne hun jouw er meer over vertellen..

greetz

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:38

Heb ik laatst ook gehad, eerst bloedvlek onderhuids en toen begon het te jeuken voor een aantal dagen......en was het ineens een soort van muggenbult!!!!

En daarna heb ik dat nog een keer gehad maar dan alleen die bloedvlek niet zo duidelijk, was plekje met wat bloed toen had ik zoiets huh??
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 26-07-06 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:38

vast een blinde vlieg of daas. word een mega dikke bult, met veel jeuk, als t goed is dan is t morgen wel weer weg Haha!

horzels prikken namelijk niet Knipoog

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:49

als horzels niet prikke.. waarom sla ik er dan tig van willem af en zitten ze onder het bloed en komt er zelfs bloed gedruppeld uit willem?

dazen zijn van die hele grote dingen..

anyways.. het zijn van die grijze smalle beesten van een cm of 1,5 groot en een halve cm breed.
wat het zijn mogen Haha! die beesten zijn de boosdoeners Tong uitsteken

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:02

Dat zijn geen horzels maar dazen we noemen ze alleen ook horzels.... Horzels zijn juist die grote!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: wat heeft mij gestoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:34

kheb het even opgezocht ja Haha!
dan ben ik door een daas geprikt.

die grote.. horzelfs dus schijnbaar Haha! gaan idd wel veel richting de benen.. maar ook daar komen druppels bloed vanaf bij willem...

maar dat heeftie al bij een vlieg.. allemaal kleine kortsjes tot aan zijn knie.. dit jaar gelukkig niet zo erg...