Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 14:13

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bucas buzz-off vliegendekens.
Ik heb er zelf 1 gekocht voor 149 euro met buikflap en hals maar hij bevalt helemaal niet.
De deken zakt scheef en mijn paard krijgt er kale plekken van en een geirriteerde huid en dat al na 2 dagen.
De haren bij de schoft breken af, op de schouders krijgt ze kale plekken en van de bilkoorden ook kale plekken.
Ik vind dat dit toch niet moet kunnen bij zo'n dure deken.
het valt me op dat er zoveel te koop staan vanwege te krap aan de voorkant. Dus ik nem aan dat ik niet de enige ben die het een slechte pasvorm vind hebben.
Wat vinden jullie?
En iemand ervaring met de Rambo sweet itch hoody vliegendekens?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:14

op zich is de pasvorm heel goed lleen niet bij paarden die aan de voorkant breed zijn.
Dan hoor je valker dat het schuurplekken geeft.

Ik heb geen ervaring met die rambo dekne maar wel met de rambo protector.Die is super.Ligt super op mijn paard en ik vindt het een groot voordeel dat je de hals eraf kan halen.De mijne staat met hals buiten en zonder hals op stal.Beter voor zijn manen met het eten van hooi.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:30

Ik heb 2 van die dure dekens en alle 2 passen ze voor geen meter! Het zijn de grootste maten en nog aan alle kanten te krap! Ben blij dat ik niet de enige ben die baalt van die dekens! Doe ze ook niet meer op.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:24

was ook niet echt blij met die van mij, de buurvrouw kwam regelmatig langs om te zeggen dat de jurk van mijn paard scheef hing

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:06

Wie van jullie weet wie de importeur in nederland is van de Bucas dekens.
Ik wil nml. hen een briefje sturen.

sylvia_1975
Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:25

poppekontje schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de bucas buzz-off vliegendekens.
Ik heb er zelf 1 gekocht voor 149 euro met buikflap en hals maar hij bevalt helemaal niet.
De deken zakt scheef en mijn paard krijgt er kale plekken van en een geirriteerde huid en dat al na 2 dagen.
De haren bij de schoft breken af, op de schouders krijgt ze kale plekken en van de bilkoorden ook kale plekken.
Ik vind dat dit toch niet moet kunnen bij zo'n dure deken.
het valt me op dat er zoveel te koop staan vanwege te krap aan de voorkant. Dus ik nem aan dat ik niet de enige ben die het een slechte pasvorm vind hebben.
Wat vinden jullie?
En iemand ervaring met de Rambo sweet itch hoody vliegendekens?


hoi ik heb er ervaring mee maar helaas heeft deze deken 149,95 bij horseplaza in nieuwegein gekocht precies het zelfde probleem zit voor mijn gevoel ook te strak en nu heeft ze nog meer schuur plekken veel bij haar hoofd. dus ik heb hem weer in de kast liggen.
en vind het zonde van mij geld geweest.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:44

Zo denk ik er ook over,
Heel jammer van die 149 euro.
Ik heb inmiddels gezien dat er bij de deken een garantiebewijs is meegeleverd van 2 jaar garantie.
Dus ik wil contact zooeken met Bucas.
Nu heb ik al wat gegoogled maar kan niet vinden wie in nederland de importeur is. Wel ben ik op de website van bucas zelf terecht gekomen. Zij zitten in Ierland en laat nu mijn engels schrijven niet zo goed zijn.
Dus ik ga morgen maar eens bij de winkel informeren waar ik de deken heb gekocht.
Zij zullen hem waarschijnlijk niet terug nemen omdat hij (nog geen week) is gebruikt. Maar ik vind dat Bucas het niet kan maken zo'n slechte deken te verkopen en dan nog voor zoveel geld.
Je mag toch een bepaalde kwaliteit verwachten en dat maakt deze deken helemaal niet waar.
Ik ben overigens wel tevreden over mijn Bucas winterdekens.
Bij mijn paard doe ik hem ook niet meer op want de huid aan de schouders en schoft is aan het kapot gaan. ook tussen haar billen trouwens.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 00:35

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-06 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's per post.

Anoniem

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:28

VSW --> SV.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:19

ik ben er juist wel tevreden over.
moest wel een maat groter nemen dan normaal, omdat mijn paard ook vrij breed is. de kleinere maat paste qua lengte wel, maar bij de boeg te smal was, en dus ging trekken.
de grotere maat past wel! vind het een uitkomst tegen alle stomme prikbeesten, en hoewel mijn paard nietr zo van dekens houdt, vindt hij deze prima! Lachen
alle andere bucas-dekens zitten te krap, en een maat groter gaat schuiven. dus heb ik rhino-dekens. maar die sweet itch hoody leek me niks; vond het gaas te hard, en dat deel voor over de oren leek me ook niet fijn.
dus hier toch nog 1 buzz-off fan Haha!

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 17:05

UPDATE

Ik ben naar de winkel terug geweest en heb de foto's laten zien.
En ik heb mijn geld terug gekregen. Echt super!!
Ik heb verschillende Bucas dekens op marktplaats zien staan en hier op Bokt die allemaal te krap waren aan de voorkant.
Nu moet ik zeggen dat mijn paarden ook wel body hebben maar een deken van 195 cm. op een paard van 163 cm. zou toch moeten kunnen.
Ik vind het in iedergeval een superservice van de winkel dat ik de deken terug mocht geven en mijn geld retour kreeg.

Dus Aldo! bedankt Haha!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:16

Bucas paste bij de mijne juist niet over de achterhand? Die staat met een Rambo op nu.

Goed dat je je geld terugkreeg, prima service!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:55

Mijn paard van 1.55 heeft al een 195 dus dat hij moet passen gaat neit op ?

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 22:10

rakkertje13 schreef:
Mijn paard van 1.55 heeft al een 195 dus dat hij moet passen gaat neit op ?


Hoi Rakkertje,

Jij hebt toch mijn blauwe deken overgenomen?
Jou deken valt niet zo groot uit als de Bucas die ik had gekocht. De Bucas is wat groter dan de Pagony.
In ieder geval blijft jou deken beter liggen dan de Bucas die ik terug had gebracht.
Ik heb nu een Rambo deken om te proberen.
Het is niet de Rambo met groene bies maar met de zwarte bies. Dus ik denk dat het een model van vorig jaar is.
Ik heb hem gepast en hij lijkt super te zitten. Nu morgen maar eens op de wei proberen.
Ik hoop dat je tevreden bent met jou deken.

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:36

Nou,
Ik ben dan zeer benieuwd, ik heb net een bucas buzz off van een bokker gekocht die ik binnen een paar dagen verwacht. Het is een maat 195, en ik heb een fjord van 1.44.
Van de winter heeft ze een irish extra en een smartex op gehad van maat 190 en 185 en deze zijn te krap bij haar op de boeg, vandaar dat het het nu probeer te wagen met maat 195.
In eczeemtopics waren een aantal mensen wel erg te spreken over deze deken, hoewel het niet een echte eczeemdeken is. Ik heb een extra deken nodig om af en toe haar eczeemdeken te kunnen wassen en repareren, bovendien staat ze met deze temp. van 30 graden nu best wel te zweten onder haar deken en ik hoop dat dit met de bucas wat minder is..

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:21

wij hebben 2 bucas vliegendekens maar vinden ze echt super!
voor een kleine e pony in maat 175 en voor een grotere e pony 185 maar liggen echt super! geen last van vliegen, blijven goed liggen, niet te klein of te groot, geen haken er in, super!

Anoniem

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:20

Ik heb nog het oude model, dus zonder buikflap en band aan de zijkant en over de hals. Heb hem al 4 jaar en hij heeft deze deken 24 u p/d gedurende 2 maanden met nog 3 andere ruinen op gehad. De deken bleef heel, bleef goed liggen, geen schuurplekken terwijl mijn paard een heel dunne huid heeft, echt zo kapot zeker als zijn huid nat is.

Ik zou geen zomer zonder dit ding kunnen omdat ik hem ook over het zadel leg als ik de bossen in wil. Nu is de bossen verboden terrein omdat er te veel dazen zitten, maar als hij versleten is wat nog jaren gaat duren, koop ik meteen een nieuwe. Maar dan hoop ik wel dat hij net zo goed past als de nieuwe en daar ligt misschien het euvel??

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 22:49

De oude modellen schijnen inderdaad een betere pasvorm te hebben.
De nieuwe modellen liggen over het algemeen wel goed op de kleinere/smallere paardjes.
Het nieuwe model Bucas heb ik op 2 paarden gehad en op beide lag hij slecht. Veel schuurplekken en afzakken.
Nu staat mijn paard onder een Rambo Dustbuster Plus.
Bij toeval ben ik eraan gekomen en ik heb deze deken nog nooit eerder gezien.
Volgens mij verkoopt alleen in Nederland Horsemopolitan deze deken voor 171,95 euro.
Mijn paard heeft hem vandaag voor het eerst op gehad en hij lag super. Nog geen cm. verschoven.
Ik hoop dat ik zo tevreden blijf.
Hieronder een foto van de deken die mijn paard nu op heeft.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring met deze deken heeft.
Afbeelding

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:44

Owww, vind je die goed liggen? Schouder staat er helemaal in en hij trekt aan alle kanten. Is stof misschien wat elastisch dan is de kans op schuurplekken wat kleiner maar anders vrees ik ervoor! T is wel een hele mooie deken, paard ook trouwens!

Anoniem

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:05

Hij lijkt idd op het oude model, alleen is mijn deken ruimer, wellicht had je een maatje groter kunnen nemen. Ik trek hem goed naar voren en dat blijft hij ook goed liggen, de paarden staan ook vnl met hun hoofd op de grond. Bij de hals zie ik dat mijn deken ook ruimer ligt. Ik vind het een sterke deken omdat hij met rollen en als hij nat wordt ook heel blijft. Ik heb hem al verschillende keren in de wasmachine gehad. Ik hoop dat je met deze deken meer plezier hebt, want de paarden zijn er erg dankbaar mee, kunnen ze tenminste ongestoord buiten blijven. Ook van de kleine witte vliegjes heeft hij geen last en zal hij niet gaan schuren wat toch ook heel fijn is met het oog op eventuuel schuurplekken en beginnende mogelijke zomer exceem.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Bucas buzz-of vliegendeken. Goed of slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:07

lennie schreef:
Owww, vind je die goed liggen? Schouder staat er helemaal in en hij trekt aan alle kanten. Is stof misschien wat elastisch dan is de kans op schuurplekken wat kleiner maar anders vrees ik ervoor! T is wel een hele mooie deken, paard ook trouwens!


De stof in inderdaad elastisch van de Rambo dustbuster plus.
Mijn paard heeft hem vandaag voor de tweede dag op en hij is echt super.
net of ze een strak t-shirt aanheeft maar dan over haar lijf.