paarden vervoeren met dit weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

paarden vervoeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 19:31

wat vinden jullie daar nou van. ree vanmiddag op de snelweg en de andere kant op rijden er wel tientallen trailers envrachtwagens met paarden die net allemaal in de file hadden gestaan of er nog in kwamen te staan. mij lijkt het dus totaal niet slim. ik had geen paaren bij me maar had het zelf al bloedheet met alle ramn open en ik kon nog gewon doorrijden. en de files werden allemaal aangegeven. wat vinden jullie nou hiervan????
ben benieuwd.
ook zie je ondanks alle waarschuwingen veel parden aande stik staan zonder schaduw in de buurt. kan toch eigenlijk niet?
of valt mij dit alleen maar op?
groetjess

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: paarden vervoeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:44

Soms zijn files niet te vermijden. Ik ga echt geen concours of les afzetten omdat ik riskeer in de file te staan. En als het warm is, tja dan hebben we pech... Ik probeer ze te mijden en ga zo snel mogelijk een andere weg op (lang leve de gps) maar als het moet dan moet het maar.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: paarden vervoeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:48

Morgenavond moet ik ook met de trailer op pad, een reis van zo'n anderhalf uur. Ik kijk van tevoren wel op internet of er ergens files staan (kan zomaar, vanwege een ongeluk ofzo) maar we gaan niet zomaar thuisblijven omdat we wel eens in de file zouden kunnen belanden. Ik zorg wel dat ik een kan water in de auto heb voor noodgevallen (we zijn toch op weg naar een endurancewedstrijd, dus kannen genoeg in de auto) maar ik ga ervan uit dat we gewoon lekker door kunnen rijden.

Mijn paard heeft wel eens vaker een trailerreis van een paar uur gemaakt toen het hartje zomer was, daar kan hij best tegen. Als hij van de trailer komt, kan hij drinken en hij krijgt dan even een verfrissende plens water over zich heen.

Als je in de file belandt, is dat idd niet zo heel fijn. Maar soms kan het niet anders, denk aan mensen die bijvoorbeeld met hun paard naar de kliniek moeten om een peesscan te laten maken en niet via een andere weg kunnen rijden. Die hittegolf duurt nog wel even, uitstellen vanwege het weer is vaak geen optie.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: paarden vervoeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:33

Ik woon in Belgie en ga vanaf januari in Nederland lessen (rit van 2 a 2,5 uur enkele reis) en op concours (op zijn best 1,5 uur enkele reis). De kans zit er dik in dat ik ergens onderweg file tegen ga komen, tja, dat is dan zo.
Hij mag blij zijn dat we in West-Europa wonen en zo zelden dit weer hebben, dat zal in Zuid-Europa en veel andere gebieden wel anders zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: paarden vervoeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:13

Morgen moeten wij ook met trailer op pad (dadelijk ook ,maar dat is maar even). Morgen hebben we wedstrijd, en als iones in de barrage moet, dan moet hij gewoonlijk zeker een uur wachten voordat de barrage begint. Ik vind het dus niets om hem dan dat uur in de trailer te zetten. Veel te heet. Maar ik zie dat veel mensen daar helemaal geen moeite hebben. En dat is geen stijl. Ga zelf maar in zo'n benauwd hok staan de hele tijd!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: paarden vervoeren met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 17:21

jha mij lijtk het ook veel te warm zo in de zon in een trailer. en op de snelweg al helemaal omdat het daar volop in de zon staat en geen wind hebt. ik weet wel als het zulk weer is en ik met mn paard op wedstrijd zou moeten en weet dat er files staan ga ik niet. maarja zoals hierboven al gezecht was zijn der ook dringende zaken maar dit warenallemaal wedstrijdpaarden voornamelijk marathon.