Endure vliegenspray van Farnam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alvarado

Endure vliegenspray van Farnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:55

Wie heeft ervaringen (goed/slecht) met de vliegenspray Endure ? Het is van de fabrikant Farnam en is wel in Nederland te koop met een dik prijskaartje (Euro 45,-- per fles). Ik heb alle Nederlandse soorten vliegenspray al geprobeerd met niets helpt. We hebben hier heel veel last van dazen en mijn paarden worden er gek van. 's Middags staan ze al noodgedwongen binnen.

freespirit

Re: Endure vliegenspray van Farnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:24

Ben ook ik geinterresseerd in....

Ik ben recent bezig geweest om het product Endure tegen TEKEN vanuit Amerika te bestellen omdat mijn appie steeds onder de teken zat. Zou dit hetzelfde zijn ? Volgens mij wel.

Endure
Endure provides up to 14 days fly control. It contains Repelock™, a special conditioner that binds to the hair and won't sweat off. Endure protects against biting and nuisance flies, gnats, mosquitoes, deer ticks and lice. Also repels and kills mosquitoes that may transmit West Nile Virus. Endure has included sunscreen for protection against both forms of harmful rays. Active ingredients are cypermethrin and pyrethrin.

De kosten van een gallon Endure zijn: 46,95 dollar (=37 euro) (bij www.kvvet.com)
De shippingcosts om die gallon te versturen zijn:
Global Express MailT (EMS) 3 - 5 Days $63.65 (50 euro)(als je ongeduldig bent...)
Airmail Parcel Post 4 - 10 Days $50.85
Economy (Surface) Parcel Post 4 - 6 Weeks $27.05

Dus: vanuit USA: 37+50=87 euro.
Bij Jordens Hippo zou hetzelfde 167,94 euro kosten. (komen dan nog verzendkosten overheen)

Nou is een gallon natuurlijk erg veel, er zijn ook mindere hoeveelheden te koop, maar het gaat even om te vergelijken.

Hmmm...mocht het werken dan is zelf uit Amerika bestellen dus lucratief !!
Ik ga dit topic even volgen...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:19

Mijn hoefsmid verkoopt deze spray (in Spanje) en de klanten zijn er heel tevreden over in ieder geval beter als de andere meer voorkomende merken.
Ik ga deze week ook een fles kopen kost hier 60 euro.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:20

Ik ben er tot op heden erg tevreden over, maar de dazen moeten hier nog komen........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:48

je kunt het ook gewoon vanuit amerika laten komen
kom je op 25 euro de liter uit inclusief het verzenden als je een paar liter tegelijk haalt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:12

Ik heb vorig jaar een gallon gekocht en ben er niet super tevreden over.
Mijn paard met veel wit wordt er ongelofelijk smerig door omdat al het vuil aan de haren blijft kleven. Verder heb ik niet de indruk dat het echt goed werkt.
Ook hoor ik zo links en rechts ook wel dat paarden er uitslag (bulten) van krijgen.
Overigens zit er een stofje in wat in NL verboden is (oppervlaktewatervervuiling) en officieel mag het dus hier niet verkocht worden. Dit kán bij invoer/douane dus problemen geven.

mathijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:12

Ik ben juist wel (heel) tevreden.
Mijn pony heeft zomerexeem ik heb het idee dat het echt wel werkt, beter als alles wat ik al heb geprobeerd in ieder geval.
Wel erg duur ja....

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:16

Ik ben er heel tevreden over Haha!
En mijn fjord die (dus ook een lichte kleur heeft) krijgt er geen vlekken van of een allergische reactie!
Ik heb er €45,- voor betaald Vork

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:20

Ik heb het vorig jaar gebruikt en vond het op dat paard goed werken. Maar op mijn nieuwe zwarte paard helpt het in ieder geval niet tegen de enorme heveelheid muggen. Daar heb ik dus een eczeemdeken voor gekocht, dat heeft ze overigens niet.

Voor het rijden gebruik ik nog de Endure. Voor het 3e paard waar ik het voor gebruik (die komt niet veel buiten) werkt het goed tegen de dazen, zelfs als hij zweet.

Dus oondanks dat het maar op 1 van de 2 werkt gebruik ik het wel.

Het ontvet de huid wel, dus dat zie je goed met poetsen de eerste dagen en je moet het wel consequent gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing, dus niet als andere vliegensprays.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:29

Ik heb het dit jaar voor de tweede keer in Amerika besteld en ben er echt super tevreden mee.

Via http://www.allivet.com kan je ook direct de verzendkosten berekenen. Gaat veel sneller dan bij andere sites waar je eerst moet mailen om er achter te komen wat je gaat betalen aan verzendkosten. Het voordeel van Allivet is ook dat je je bestelling ook via de relatief goedkope EMS service kan laten versturen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:55

Ik heb ook sinds vorig jaar Endure, en ben er wel heel tevreden over. Ook mijn exceempaard (of eigenlijk ik ben allergisch voor de europeese steekmugpaard, ze komt nl uit Canada) doet het er goed op. Er zijn veel meer dagen dat ik haar eens zonder exceemdeken buiten kan zetten. Maar moet wel zeggen dat ik bij dat paard veel meer Endure nodig ben dan voor de rest. Het helpt in tegenstelling tot alle andere middelen wel goed, althans op mijn paarden Knipoog Hier geen last van bulten of afgeven op witte of licht gekleurde paarden, maar ik heb idd ook van een aantal gehoord dat hun paard (of paarden in hun stal die het ook gebruiken) er wel ernstig last van hadden. Dus ik zou van te voren testen of het paard er tegen kan.

Verder idd wat DD zegt, let wel dit product is eigenlijk illegaal in NL te koop. Er zit een stof in die niet volgens de EU richtlijnen is goedgekeurd. En het invoeren europa in, kan een probleem geven. Al zou ik, voor de prijs die je in NL moet betalen, het risico gewoon nemen Knipoog Haha!

@Katrien thanks voor de link. Bij Rods kan je het ook bestellen heb ik begrepen, eens kijken wie het goedkoopste is Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:11

Het gaat om de stof permethrin die er in zit. dat is overigens ook de stof die teken dood. Mijn DA zei, dat het vrijgeven van die stof op handen is omdat het nog het enige is wat een beetje behoorlijk werkt.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:39

rina schreef:
@Katrien thanks voor de link. Bij Rods kan je het ook bestellen heb ik begrepen, eens kijken wie het goedkoopste is Haha!

Bedoel je rods.com? Die site kende ik nog niet, zal eens kijken!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:48

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:43

Mieke_Sling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:51

Bij Pardoes Aurora is de Endure in de aanbieding.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:48

Ik lees hier dat de werkzame stof van Endure permethrin is. Ikzelf heb Wellcare emulsion gebruikt, die ook permethrin als werkzame stof heeft.
Wellcare emulsion is een duits produkt, maar in veel dierenartspraktijken in Nederland verkrijgbaar. Kosten voor 1 liter zijn ong. 35,00 euro. Voor een paard heb je (dacht ik me te herinneren) 200 ml nodig. Dit produkt werkt zo'n 2 weken. Bij paarden die nat worden door regen of zweet verminderd de werkingsduur.
Ik gebruikte Wellcare tijdens het rijden en was er niet zo heel tevreden over. Maar eerlijkheid gebied me dan te zeggen, dat ik het ook niet echt volgens gebruiksvoorschrift gebruikt hebt. (Het gebruik tijdens rijden vraagt 50 ml, op te brengen met een vochtige spons. Meestal heb ik minder gebruikt.)
Nu komt de prijs van Endure en Wellcare wel zo'n beetje overeen, maar de aanschaf van Wellcare lijkt mij dan weer wel een stuk makkelijker.