welke anti insect deken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:40

Hoi,

mijn paard staat altijd zonder enige deken buiten. Maar , zeker op zijn hals, wordt hij behoorlijk vaak gestoken. Ondanks inspuiten met anti daas middelen.
Dus nu ben ik toch een deken aan het overwegen ...

Maar kan die dag en nacht op ? Kan je ook alleen een hals opdoen ?
Hebben ze geen super hekel aan een deken op ? Is zo'n deken niet warm ? Welk merk is goed ? Etc etc. Haha! Bloos

Groetjes,

Maris

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:58

ik volg even. heb dazenprobleem met mijn paard Boos!
ik heb de buzz-off van bucas besteld, komt morgen binnen (via paardendrogist, nu in aanbieding!). deze bevalt bij degene die ik gevraagd heb, het allerbeste. gaat wel 3 zomers mee!
maar andere tips zijn ook welkom.

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:58

Hoi,

Bucas is idd een fijn merk ! Heb nog een winterdeken van Bucas liggen die ik nu amper meer gebruik. Maar wel perfect.

laat je me weten hoe de Bucas vliegendeken bevalt ? ( warm of niet etc ) Alleen Bucas is zo duur .....en ik weet niet of mijn paard de deken heel laat !

Groetjes,

Maris

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:53

duur. tsja, wat is duur? persoonlijk betaal ik nu liever 125 euro aan de paardendrogist, dan straks een fortuin aan de d.a. als m'n paard zo gek is van de dazen dat 'ie door de heining heen vliegt...
ze zijn trouwens net bezorgd (heb 2 maten genomen, mag ze passen en 1 wordt er dan weer opgehaald; handig joh). ga straks passen.
zal je latenw eten hoe 'ie zit.
dat ze sterk zijn weet ik al; er staan er meer op stal met dit dek, en ze stoeien en rollen wat af, maar heb nog geen enkel scheurtje gezien.
tuurlijk is 't iets warmer dan zonder dek, maar het is een heel licht, haast refecterend kleurtje. hij zweet nu ook al achter z;n oren van het bucas-masker, dus... 't is gewoon het een of 't ander.
maar je hoort van me!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:47

hij heeft 'm nu op. heb de grootste maat (215) nodig voor mijn ruin van 1.73m. vind ze vrij smalletjes vallen, en hij is nogal breed in de borst.
die grote past goed, alleen moet de stiekjes bij de buikflap wat innemen, want hij heeft geen hangpens en daar is deze deken wel in voorzien Knipoog
mijn paard vond 't gelijk fijn: geen last meer vd vliegjes en dazen. hij stond heel braaf stil toen de smid er vanmorgen was, en andere paarden stonden ongeveer te piafferen...
zal je laten weten hoe de deken het houdt, maar de eerste tekeken zijn zeeeer positief! Lachen

jenniferrrJarig
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-07-06

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:00

Maris schreef:
Hoi,

mijn paard staat altijd zonder enige deken buiten. Maar , zeker op zijn hals, wordt hij behoorlijk vaak gestoken. Ondanks inspuiten met anti daas middelen.
Dus nu ben ik toch een deken aan het overwegen ...

Maar kan die dag en nacht op ? Kan je ook alleen een hals opdoen ?
Hebben ze geen super hekel aan een deken op ? Is zo'n deken niet warm ? Welk merk is goed ? Etc etc. Haha! Bloos

Groetjes,

Maris


haai, je bedoelt dat hij last heeft van mugjes eigenlijk zomereczeem,,
og gewoon de vliegen?
Pling je kunt voor de zomereczeem een dichte waterdichte bodydeken kopen van het merk invanhoe zo daar heb je verschillende losse delen van zoals ook een halskap
zo kan daar geneen beest hem steken en hij voelt ze niet zitten,
zo een deken kost ong. 80,- maar is wel goed
die kun je ook bestellen bij de paardendrogist: www.paardendrogist.nl
mijn pony draagt ook zo een deken en het gaat met de dag steeds beter!!!!! Tong uitsteken

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 11:00

Hoi,

Net een heel verhaal geschreven, had Bokt me weer uitgelogd !

Ik heb hetzelfde met de bucas winterdeken. De 2.15 meter past net voor mijn paard van 1.70m. Zeker over zijn borst had hij wel wat ruimer mogen zijn idd.

Heeft jouw paard normaal ook graag een deken op ( die van mij niet, dat houd me ook een beetje tegen om een vliegendeken te kopen van die prijs ).

Groetjes,

Maris

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:27

Dominick heeft een ook mooie vliegendeken met goede pasvorm.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:11

nee, mijn paard heeft liever geen dekens op. heeft 'ie toch pech in de winter: hij gaat iedere dag naar buiten en blijft vaak heel kort in het haar.
deze vliegendeken vindt 'ie wel prima. ook m'n enorme vliegen0uitrijdeken vond 'ie net fijn. hij is gewoon veel rustiger met dan zonder. dat maakt de keus voor mij dan weer snel gemaakt Haha!
de deken was vanmorgen wel vies vh rollen, en ik moet de buikflap wat strakker maken zo, maar hij zat helemaal recht en had nergens geschuurd. fijn dus! Ja
succes!

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Re: welke anti insect deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:27

mijn paard heeft eczeem en word gestoort van alle beesten op der lijf zij staat dus vanaf het begin van het seizoen al onder een vliegendeken met vaste hals, werkt super nergens last van(wel met hele fijne maas) natuurlijk.en als ze wat geschuurt heeft zwitsal babyloie erop doen en weg gaan de korstjes en jeuk