Neus gigantisch verbrand wat tegen doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Neus gigantisch verbrand wat tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:18

Ik was vorige week een weekje weg en toen heeft niemand de neus(roze) van mijn vzpaardje ingesmeerd. Kom ik maandag terug even kijken is zijn neus knaloranje en keihard. Zo zielig. Nu smeer ik wel de hele tijd in met factor 30 het blijft hard en oranje lijkt zelfs alsof het een beetje gaat bloeden. Maar begin augustus ga ik 2 weken weg en als het nou nog steeds zo ziek heet is gebeurd het weer. Hij staat 24/7 in de wei zonder schaduw en ik denk neit dat de eigenaar zin heeft om elke dag heen en weer te gaan om zijn neus in te smeren (hij doet verder niks meer met het paard). Nu las ik in wat andere topics hierover over dat lapje wat je voor zijn neus kan hangen. Werkt dat echt zo goed en wat kan ik, behalve insmeren nog meer doen om zijn neus niet te laten verbranden? Het is echt sneu hij heeft er echt pijn aan.

Ier

Re: Neus gigantisch verbrand wat tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:25

Gewoon aan je halster een stukje stof maken dat zo over de neus valt. Hebben ze als het goed is geen last van met eten & het beschermt de neus!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:44

En dat maken ze niet kapot of trekken ze eraf. Want dat doet meneer wel met zijn vliegennetje die kan ik altijd ergens achteruit het weiland trekken.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:06

Je kan het allicht proberen.Een andere optie is om niet weg te gaan Knipoog

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:22

Idd een lapje stof aan het halster maken... Wat je kan doen, is een stevige stof nemen, en die thuisgewoon echt om het halster naaien.....

Nu kan je Zinkzalf op de neus sneren (voor baby's) Mijn paard had ook een behoorlijk verbrande neus (niet zo erg) En binnen een week was alles weg!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:23

Je hebt daar speciale halsters voor. Daar zit een lapje stof aan de neusband vast genaaid. Heel effectief! Knipoog
* Sorry. Dat was in Nieuw-Zeeland zo. Dat zou hier dan toch ook wel zo zijn? Bloos

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:27

uierzalf op smeren . help ook.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:57

ladigo14 schreef:
uierzalf op smeren . help ook.

Absoluut niet doen

Vet in de zon brand júist dubbel!

Of je moet het savonds doen als de zon al onder is; dan insmeren met vet, maar sochtens dan meteen weer dikke laag zonnebrand.

Zelf een lapje maken werkt niet altijd, omdat het dan te slap is. Bij de paarden drogist is een goed stevig lapje wat goed vast zit; probeer dan anders.
Soms is het wel een gebrek/overdosis in de voeding waardoor de huid sneller verbrand...

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:27

jha bij ons deden ze het ook savonds geloof ik.
maar deden de volgende dag geen zonnbrand op of iets anders .
en het hielp toch

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 23:36

Tja ik hou hem nu voorlopig overdag binnen 's nachts buiten omdat het echt te erg is+ heel heet. Denk wel dat ik zo'n lapje voor aan het halster ga kopen want hoor er veel goede reacties over. Neus is nog steeds knal en keihard...mag er ook niet meer aankomen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:48

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:51

Ik smeer mijn Arabier op zijn neus in met babyzonnebrandcreme

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 00:00

Ja die bedoel ik heeft iemand daar ervraing mee? Ik smeer de hele dag door met notenmelk factor 30...zelfs bij mij werkt het.

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:16

Sappos schreef:
Ja die bedoel ik heeft iemand daar ervraing mee? Ik smeer de hele dag door met notenmelk factor 30...zelfs bij mij werkt het.

ik heb het neusflapje van de paardedrogist, Bij mijn paard werkte het voor geen meter, als ze drinken drukken ze hem omhoog en blijft die omhoog staan, of als zze schuren aan de benen. En ik haalde mijn paard van de wei en hij had de gele blaren op zijn neus staan, dus ik vind niet dat die werkt, maar dat is mijn ondervinding Pling

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:27

Daar vind ik hem dan te duur voor kan ik net zo goed zelf een lapje breien bij wijze van.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:38

Dikke klodder Calendula zalf van vsm op de neus smeren 's avonds (gewoon te koop bij de drogist) verzacht enorm en dan geneest het heel snel.
Daarna proberen te voorkomen met een lapje over de neus of een goede zonnebrand voor paarden.

Als het je niet uitmaakt hoe je paard er uit ziet in de wei dan helpt groene leem uit een tube ook erg goed. Alleen heb je dan dus een paard met groen kleilaagje op de neus en het is best boenen om het eraf te krijgen, maar het helpt geweldig en blijft goed en lang zitten. Haha!

Groetjes
Nienke

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:44

Oew dat vind ik wel lief. Dan heb ik een groen paard. Maar neem aan dat dat geen 2 weken blijft zitten

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:46

Ooit zelf al eens groene leem op gedaan? Dat trekt echt gigantisch aan je huid. Ik ben altijd blij als ik het er weer af mag spoelen van mezelf Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:50

sunblock opsmeren en factor 60 je hebt verschillende hoofdkappen ertegen en zo ook het neusstukje wat hier al staat er is ook een speciale zonnebrand creme van www.depaardendrogist.nl doet het ook super heet ook sunblock.

mijn paard had zonneallergie,daardoor had ze een kale neus zat geen haartje meer op, ik weet hoe het eruit ziet en hoe verschrikkelijk het is.
gr gemma

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:10

yep zoals hierboven staat sunblock 60 (voor de bescherming van littekens en dergelijke) het is wel een duur product maar het is wel effectief :p

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:23

Vonnie84 schreef:
Ooit zelf al eens groene leem op gedaan? Dat trekt echt gigantisch aan je huid. Ik ben altijd blij als ik het er weer af mag spoelen van mezelf Haha!

Klopt als je het heel dik smeert gaat het trekken, maar als je een dun laagje doet, komen er sheurtjes in en trekt het niet.
Mijn paardje ging er echt voor staan, omdat ze het fijn vond om het op haar neus te krijgen.
Inmiddels is ze verhuisd naar een andere stal met schaduw in alle weides, dus nu is het niet meer nodig.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:34

Ik heb zonnebrand bij Pardoes Aurora besteld, speciaal voor paarden. Het werkt echt super. Ik smeer alleen 's ochtends en 's avonds, maar het is helemaal bij getrokken en er is geen korstje meer te bekennen! Echt een aanrader! Het werkt 100x beter dan zonnebrand voor mensen!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:50

k had voorheen een verzorgshet met een witte neus die smeerde we ook gewoon in met zonnebrand hielp prima Lachen en ze rook lekker naar kokos haha

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:22

's ochtends zonnebrand, je heb tegewoordig ook factor 60 geloof ik.. En 's avonds aftersun. Of je kan zo'n masker kopen voor over dr neus (of zelf maken Tong uitsteken )

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 19:28

IK denk dat ik dat lapje dingetje van de paardendrogist toch maar aan ga schaffen. Zijn neus is niet meer oranje gelukkig en de korsten trekken ook al eenbeetje weg