Ik ga dan uit van het vliegenmasker met dat sterke gaas, dus niet die ene met dat slappe gaas...
Voordelen:
- vormt een beetje een schaduw over de ogen, dus van het felle licht hebben ze minder last.
- Houdt de vliegen beter weg bij de ogen dan die sliertjes.
- ze hoeven geen halster om
- hij word niet van het hoofd getrokken door "vriendjes"
Nadelen: (hahaha komt ie, want ik ben een beetje tegen vliegenmaskers
)
- De wimpers kunnen tussen de gaatjes van het gaas komen waardoor het oogbol vrij komt te liggen en tijdens het schuren de oogbol dus flink beschadigd wordt (waardoorje paard dus in utrecht belandt...)
- Het wordt een béétje broeierig eronder, waardoor de bacteriën die er zich huishouden vrij spel krijgen.
- Het heeft geen elastiek om het goed te doen afsluiten waardoor er vliegen (én horzels!) onder kunnen komen (= mij óók overkomen: wéér een dik oog *zucht*)
Ik heb er eigenlijk alleen maar narigheid mee gehad hehe Ik gebruik nu gewoon die touwtjes en spuit m'n paard helemaal in met veerust. voor z'n hoofd heb ik een mix van etherische oliën en wat calendulazalf voor de jeuk.
Tot nu toe blijven zijn vriendjes er wel van af, gelukkig,want vorig jaar heeft me dat een hoop frontriemen gekost hahahaa
Wat ik op een gegeven moment deed met de vliegennetjes was het aan het halster vastknopen, maar dát moet je dus écht néver nooit doen! Zijn vriendje trok er alsnog aan, maar kreeg em niet los waardoor het onder zijn oog terecht kwam met als gevolg dat zijn oog wéér beschadigd was (mijn hemel we zijn zó lang bezig geweest met zijn ogen vorig jaar!!!)
Ook geen vliegenspul op de vliegennetjes doen, als het dan in zijn oog komt ben je nog verder van huis....