Dazen Grrrrrr!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 16:12

na wat rondzoeken op bokt had ik enkele middeltjes gevonden tegen vliegen en muggen.
nu zit het zo dat mijn paard geen last meer heeft van vliegen en muggen, maar wel van dazen!!
gisteren waren het er wel 20 ineens
heelt iemand een goed,straf middeltje tegen de dazen dan lang werkt + - 1uur
-X steffi

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:17


Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:06

aaah dat zijn echt rotbeesten

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:33

azijn werkt prfect tegen de dazen gewon natuurazijn. die van mij hebben ook nergens meer last van al ik ze inspuit

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:34

ikke20 schreef:
azijn werkt prfect tegen de dazen gewon natuurazijn. die van mij hebben ook nergens meer last van al ik ze inspuit

Is dat echt? Gewoon pure natuurazijn? Ik gebruikte het bekende thee+azijn+citronella, maar dat hielp echt niet tegen dazen

Samouray

Berichten: 88
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:40

Ik heb een aantal dagen geleden ook hetzelfde brouwsel gemaakt als Liedje. Maar bij mijn pony's hielp het ook niet... Heb nu Atex daasspray besteld bij Paardendrogist. Voor mijn donkerbruine NF misschien een oplossing, denk alleen dat mn Haflinger veranderd in een zebra!!! Knipoog

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:41

heb een bonte en een appie,valt wel mee,de volgende dag is de bruine gloed van de atex verdwenen of even afsponsen.Dus je haffie zal wel mee vallen als zebra,zo donker is het spul nou ook weer niet.

Samouray

Berichten: 88
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:47

Haha, OK!! Had van anderen gehoord dat het wel erg was... Maar dan komt het dus helemaal goed!!!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:48

Haha! succes,ik vind het meevallen Pling

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:57

't ziet er niet uit, maar 't helpt wel Haha!. Als ie wat begint te zweten helpen al die middeltjes toch niet meer.

Afbeelding

btw, op de foto is de die deken nog nieuw... vraag niet hoe ie er nu uit ziet Nagelbijten / Gniffelen

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:04

NOOIT citronella gebruiken!

Citronella is iets heel geconcentreerds. Je paard kan er in de loop van der tijd verschrikkelijke allergieeen aan overhouden. Die van mij had na een jaar hele grote bulten en blaren op zijn huid dóór citronella. Zelfs mijn dierenarts raad het af, zeker bij paarden met een dun huidje. Zo'n vliegendeken is een inverstering, maar je krijgt het terug. Moet je nagaan hoeveel flessen ala 20 euro je er doorheen jaagt per jaar. In zo'n (goede) deken houden ze het ook nog is veel koeler omdat het UV werend is.

Mell_Binky

Berichten: 125
Geregistreerd: 05-04-05

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:18

Citaat:
Ik heb een aantal dagen geleden ook hetzelfde brouwsel gemaakt als Liedje. Maar bij mijn pony's hielp het ook niet... Heb nu Atex daasspray besteld bij Paardendrogist. Voor mijn donkerbruine NF misschien een oplossing, denk alleen dat mn Haflinger veranderd in een zebra!!!


Dat middeltje heeft iemand bij mij op stal ook!! werkt echt heel goed. De hele kudde op dat land heeft gelijk geen last meer van vliegen en dazen enz. Clown

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:22

Ik heb ooit eens bij een dierenkliniek op de Veluwe iets gekocht voor toen 100 gulden en dat was zwaar vergif. Je moest dat langs de manenkam gieten en het werd opgenomen door de huis. En werkelijk je zag de dazen in de buurt komen maar daarna rechtsomkeert maken en ze moesten niets meer van het paard hebben. Het was een speciaal flesje met een ingebouwde maatdop zoals je bij schoonmaakbedrijven wel eens ziet

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:02

ik gebruik bremse bremsen ofzo speciaal ervoor, het werkt aardig maar ze blijven niet helemaal weg..

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 21:55

tornado bijt dekens kapot en stel dat er een daas ONDER 't deken komt, dan heb je pas een groot probleem!!
ik heb nu zelf een brouseltje 200ml azijn 100ml citroensap en 50 ml water,
Werkt perfect

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:43

je moet citroen spul wel uitwrijven. ik heb het zelf gehad had mezelf ingespoten daarna paar uur wezen buiten rijden en kreeg een plek op mn hand dat brande en jeukt en daarna aan de binnekant van mn elleboog ook zijn later brandplekken geworden bleek gewoon weg te braden door de citroen. maar azijn werkt wel. ik doe het er gewoon puur op zonder te verdunne doe dit al bijna 5 jaar en mn pony leeft nog steeds. die dekens zijn heel leuk maar van nylon dus super warm in de zomer. koop dan liever een jerrycan van 5 liter azijn voor no geen 4,-heb die deken zelf ook vanwege zomerwecxeem mar mn pony staat er egt mega erg onder te zweten en is egt ongelukkig als ze em op heeft.

Nienkee
Berichten: 555
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:46

Vapona vliegenspray
Tekoop bij supermarkten, drogisten!

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:08

ijslanderfan schreef:
NOOIT citronella gebruiken!

Citronella is iets heel geconcentreerds. Je paard kan er in de loop van der tijd verschrikkelijke allergieeen aan overhouden. Die van mij had na een jaar hele grote bulten en blaren op zijn huid dóór citronella. Zelfs mijn dierenarts raad het af, zeker bij paarden met een dun huidje. Zo'n vliegendeken is een inverstering, maar je krijgt het terug. Moet je nagaan hoeveel flessen ala 20 euro je er doorheen jaagt per jaar. In zo'n (goede) deken houden ze het ook nog is veel koeler omdat het UV werend is.


Citronella moet je ook altijd verdunnen.

goofyM

Berichten: 291
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Dazen Grrrrrr!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:59

ik gebruik Atex daasspray, Stinkt wel enorm! maar is voor een goed doel!
Verder heeft mijn paard ook een vliegen deken en een vliegenfrontriem om.
succes ermee