Schuren? ik weet niet wat ik moet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tesjke
Berichten: 131
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:58

Citaat:
Gewoon de boettdeken (of de goedkopere versie) erop. Dat is 1 x duur maar daarna ben je van een hoop gedonder af. Als je TKC spray wilt gebruiken, zou ik hier eerst wat meer informatie over opzoeken en ook even met je DA overleggen.


Je kunt op de site van TKC informatie vinden en op de flacon zelf staat ook een gebruiksaanwijzing dat je het maar om de 3 dagen mag gebuiken, dat je niet veel hoeft te smeren enkele druppels zijn al genoeg.

Mleen1993
Berichten: 99
Geregistreerd: 11-06-06

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:45

Sweet itch houd het schuren tegen !! helpt echt!!! Cool

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:47

Mleen1993 schreef:
Sweet itch houd het schuren tegen !! helpt echt!!! Cool

Jaa, Die wou ik ook zeggen. Die helpt echt supergoed

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:13

Ik vind Sweet itch dus voor geen meter helpen. Elk paard reageert weer anders op een middel en soms werkt het middel de ene zomer prima en de volgende al helemaal niet meer.
Ik zou gaan voor een eczeemdeken. Er zijn tegenwoordig verschillende kwalitatief goede dekens te krijgen. Oa de Boett, de Itch off van de Meulenkamp, de Ivanhoe en ook over de goedkope Pagony Eczema ben ik goed te spreken. Je hebt halsdekens, deze bedekken alleen de hals en manenkam en je hebt bodydekens, die bedekken het hele lichaam.
Naast een deken kun je diverse smeermiddelen gebruiken, zoals Eczema Balsam, Sweet itch, Okozon, Cojosol, tea tree olie etcetera. Eens per twee weken wassen met bv tea tree shampoo, of betadineshampoo zorgt dat de schilfers uit de manen gewassen worden (die veroorzaken ook jeuk) en maakt de manenkam weer soepel.
Een paard met eczeem hoeft daar met de juiste verzorging niet eens zoveel last van te hebben, maar het kost je wel wat moeite (en euro's...).

Leoniee
Berichten: 1490
Geregistreerd: 07-12-04

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:57

Mijn vriendin heeft haar paard gist gegeven en dat werkte echt goed, gewoon bestellen bij de bakker en dan elke dag een klein balletje geven. Dat kan je bijv doen door het tussen twee plakjes brood te doen oid.