Schuren? ik weet niet wat ik moet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friesjee
Berichten: 46
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Zwaagdijk

Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:12

Mijn fries die schuurt zich heel erg, nu schuurt ze dus de helft van haar manen eraf, en haar staart..ze zit zelf ook nog onder de rare plekken, ik weet niet of ze in de winter ook zo schuurt, maar het zou mischien door steken komen hoewel ik ze niet gezien heb..ik ben totaal hopeloos want ze mist nu allemaal plukken manen en staart Verdrietig

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:15

Zomereczeem. Bereid je maar vast voor:

Koop een boettdeken en iets van eczemabalm. Er zijn middeltjes zat op de markt, maar niks helpt een paard er daadwerkelijk vanaf. De deken is tot nu toe de beste aanrader. Daarbij smeer je er ter verlichting van de jeuk een speciaal ontwikkeld middeltje op.

Friesjee
Berichten: 46
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Zwaagdijk

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:19

fjordnina schreef:
Zomereczeem. Bereid je maar vast voor:

Koop een boettdeken en iets van eczemabalm. Er zijn middeltjes zat op de markt, maar niks helpt een paard er daadwerkelijk vanaf. De deken is tot nu toe de beste aanrader. Daarbij smeer je er ter verlichting van de jeuk een speciaal ontwikkeld middeltje op.


nee, maardat bedoel ik niet met domme plekjes, wel logisch dat je dat dacht..maar ze heeft zegmar der huid opengescheurt op sommige plekken, dus heb ik nu een soort van lapjesfries..Boos!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:20

Dit is er gewoon een teken van. Schuren doen ze hierbij niet altijd aan de staart en manen. Heb je er misschien een foto van hoe het er nu uitziet?

Friesjee
Berichten: 46
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Zwaagdijk

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:29

nee niet van hoe ze nu uit ziet:S maar is het zeker dat het zomereczeem is? want dan word ik echt gek...

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:31

Wanneer je paard zich openschuurt, kun je wel een exceemdeken opleggen, maar ben je eigenljk te laat. Grote kans dat je paard de deken kapot schuurt. Ik zou de dierenarts bellen, die kan een prik geven tegen de jeuk. De plekken behandelen en dan na de prik tegen de jeuk een exceemdeken opdoen.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:33

Friesjee schreef:
nee niet van hoe ze nu uit ziet:S maar is het zeker dat het zomereczeem is? want dan word ik echt gek...

Ja het is zeer waarschijnlijk zomerexceem

Friesjee
Berichten: 46
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Zwaagdijk

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:34

ooh ok, thnx voor de tip Vork

maar het zij gewoon open plekjes, op der hoofd 1 en op der been zo een beetje verspreid..kan het niet gewoon doro warm weer kopen ofso? want aanders ben ik nogal wat dierenartskosten kwijt Bloos

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:37

je hebt daar van dat spul voor en dat moet je er dik opsmeren en dan gaat de jeuk over... of zo'n pak aantrekken Vork

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:41

Ik denk ook dat ze zomerexceem heeft, net zoals mijn paard. Is helaas niet echt fijn zeker niet voor je paard. Ik heb ook de DA erbij laten komen, en die heeft hem ook behandeld met een prik tegen de jeuk, maar die hielp echt niet, maar kon gelukkig toen een boett-deken van iemand overnemen, en dat werkte naar een week of 2 toch echt wel, want de vliegjes die het veroorzaken die konden hem niet meer steken.
Nu staat hij ook met een deken alleen van www.demeulenkamp.nl. die is van dezelfde stof gemaakt als de Boett, maar is veel goedkoper ik moest er 185 euro (maat 7) ipv 250 euro voor betalen, en hij werkt super.
Het is een berg geld, maar het is eigenlijk het enige wat echt helpt, heb zoveel middeltjes geprobeert maar alles helpt heel even, en je kan niet tig keer per dag smeren.
Laatst bijgewerkt door irmalouise op 16-07-06 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:50

Wat bedoel je met open plekjes?
Naast zomerexceem (jeuk en schuren) vraag ik me nu toch af of hij ook geplaagd wordt door blinde muggen. Wanneer je met open plekken echt bloedige plekjes bedoeld......onze pony heeft wanneer hij uiteindelijk gaat bloeden wel al een heel stuk van zijn vacht weggeschuurd. Een exceemdeken en anti daasspul voor hoofd en benen werkt dan het beste. Des te langer je wacht des te meer het gaat kosten. Ik heb ook van alles geprobeerd. Vond zo'n deken namelijk ook wel erg duur. Maar ondertussen net zoveel uitgegeven aan allerlei smeersels.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:01

Meestal zijn de smeersels ook duur idd, en ze helpen niet goed genoeg.
Je kan tegenwoordig ook een exceemkap kopen, ziet er wel niet uit, maar ze zijn dan ook beschermd op hun hoofd. Je moet maar eens kijken op www.demeulenkamp.nl daar staan foto's van het zomerexceem pak.
Heb trouwens via via wel gehoord dat er nu een middel is tegen alle vliegende lastpakken en zelfs teken, wat echt schijnt te helpen, een vriendin van mij de heeft ook een paard met zomerexceem en gebruikt dit nu, en haar paard staat nu zonder deken op de wei en schuurt niet meer. Ga even informeren of ik het hier mag vermelden.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:09

irmalouise schreef:
Heb trouwens via via wel gehoord dat er nu een middel is tegen alle vliegende lastpakken en zelfs teken, wat echt schijnt te helpen, een vriendin van mij de heeft ook een paard met zomerexceem en gebruikt dit nu, en haar paard staat nu zonder deken op de wei en schuurt niet meer. Ga even informeren of ik het hier mag vermelden.

Ben erg benieuwd hoe dit middel heet. TS vind het vast niet erg wanneer je het noemt.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:21

[/quote]
Ben erg benieuwd hoe dit middel heet. TS vind het vast niet erg wanneer je het noemt.
[/quote]
[quote]

Hihi, ik moet het aan de verkoper vragen. Natuurlijk maakt de TS niet uit, denk dat die ook wel wil weten wat voor middel het is.
Ik ga morgen even mailen, jullie horen nog??!!

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:23

Ben erg benieuwd hoe dit middel heet. TS vind het vast niet erg wanneer je het noemt.

Hihi, ik moet het aan de verkoper vragen. Natuurlijk maakt de TS niet uit, denk dat die ook wel wil weten wat voor middel het is.
Ik ga morgen even mailen, jullie horen nog ??!!

Offtopic; hoe doe je dat balkje om de quote heen???

Tesjke
Berichten: 131
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:30

Mijn pony schuurde zich ook maar nu heb ik een middel gevonden TKC dit werk echt super goed mijn pony schuurd zich al zeker 2 maanden niet meer je mag het maar om de 3 dagen smeren en is best vettig spul, is echt aan te raden is ook vrij prijzig maar je doet er ook al mee. http://www.tkc.be/ned/site.htm

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:45

TKC, is dat niet dat hele agressieve spul?

Voor een balk om de quote klik je op quote bij de reactie die je wilt quoten.

Tesjke
Berichten: 131
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:48

het is vrij agressief daarom mag je het maar om de 3 dagen smeren en je mag ook absolut niet veel gebruiken misschien 2 of 3 druppeltjes over de hele manenkam, maar het heeft verder geen enkele bijwerking

Debortje_
Berichten: 4104
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:00

mijn pony heeft ook last van zomer eczeem. bij de dierenarts kan je hydrocortiderm halen voor het jeuk. en bij ruitersportwinkels hebben ze ook middelen tegen het schuren.
maar als het openlicht denk ik toch dat je het moet wassen met betadine shampoo Knipoog

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:13

je kunt al die middeltjes wel kopen, en elke keer verzinnen ze weer iets nieuws maar niks voorkomt.
Het beste is een eczeemdeken van boett te kopen.. dan hoef je maar één keer en dat werkt tot nu toe bij iedereen die ik ken het beste!
Een echte aanrader!

gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:57

TKC, inderdaad, dat werkte bij die van ons ook super, wij hebben het 1 jaar gebruikt en sindsdien heeft ie er nooit meer last van gehad.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:49

Wan schreef:
je kunt al die middeltjes wel kopen, en elke keer verzinnen ze weer iets nieuws maar niks voorkomt.
Het beste is een eczeemdeken van boett te kopen.. dan hoef je maar één keer en dat werkt tot nu toe bij iedereen die ik ken het beste!
Een echte aanrader!

[quote]

Of de deken van de meulenkamp heb ik nu ipv de Boett die had ik hier voor, en deze werkt echt perfect en kost voor maat 7, 185 euro met kap ipv 250 euro voor de boett. Is ook dezelfde stof, dus je betaald eigenlijk voor de naam.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:43

He, het is je al gelukt. Het quoten bedoel ik Haha!

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:32

Ja was wel heel simpel als je het maar weet he. Bloos Haha!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Schuren? ik weet niet wat ik moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:35

Gewoon de boettdeken (of de goedkopere versie) erop. Dat is 1 x duur maar daarna ben je van een hoop gedonder af. Als je TKC spray wilt gebruiken, zou ik hier eerst wat meer informatie over opzoeken en ook even met je DA overleggen.