kalkoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

faramir

kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 16:10

Dragen jullie kalkoenen met dit droge weer? Ze zakken niet weg in de harde grond nu, hij loopt nu een soort op hakken. Is dat niet slecht voor de pezen??

PolosportJ

Re: kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:43

ja dat is lastig he. Ik had daar ook altijd last van. Ik deed ze er altijd onder. Vaak is namelijk in het midden van zo'n ring het gras altijd hoger. En daar zal je net ff lekker een middendrafje moeten doen of een middegalop op de volte. Maar op de harde hoefslag is het altijd lastig. dan liep die van mij ook op eieren. Je kan dan het beste die kalkoenen met die punten hebben. Met die schijn je dan nog goed te kunnen rijden. Veel succes

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:04

kalkoenen zorgen voor extra grip op gras bodems,heb je die niet in ga je glijden zowel op droog als nat gras en als je toch ijzers hebt is het een kleine moeite

voor je paard ook fijner om kalkoenen in te hebben,voetballers hebben toch ook schoenen met noppen en ik zie ze niet anders achter de bal aan lopen Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:07

Ik heb nu kleintjes alleen in het buitenste gat, gaat perfect!

faramir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 18:11

Je bedoelt van die pony kalkoenen? En dan alleen aan de buitenkant, dus 1 kalkoen per hoef?

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:43

Ik gebruik ze wel, omdat het nog eng glad kan zijn op dat droge gras.
Mijn paard heeft dan veel meer grip, en glijdt minder snel uit.

Ik wou eerst ook van die kleintjes voor als het zo droog is, maar die kon ik nergens vinden? Verward
Nog maar even beter zoeken ook denk ik Vork

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:45

Zit met hetzelfde. Wel of geen kalkoenen.
dus ga dit even volgen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:52

Ik heb zo'n kalkoenset/doosje van Imperial Riding, daar zitten kleintjes in en 'normale/redelijk grote'. Of die kleintjes 'ponykalkoenen' zijn weet ik ook niet hoor Clown , maar ze zijn voor de bodems zoals ze er nu bij liggen ideaal Ja

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:47

http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/983/low.jpg
deze met die punt. Maar dan nog iets kleiner (korter). Meestal heeft de hoefsmid veel verschillende. En anders ff naar een speciaalzaak die za los in een bak hebben liggen. Dan hoef je niet een heel doosje te hebben Tong uitsteken