Vraag over winterdekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjafrane
Berichten: 809
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 14:12

Ik heb een vraag over winter dekens. Een beetje vroeg in het seizoen maar ik wil me dit jaar goed orienteren.
Ik zou dit jaar een nieuwe winterdeken willen. Ik wil dan een dik deken in verband met het scheren van mijn pony. Ik gebruik ook altijd een halsstuk en nu is mijn vraag welk deken schuurt niet echt heel erg bij de borst en aan de manen?

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:41

Ik heb een Pagony Tiger en een Weather Beeta deken beide met een nylon voering. Dat is wel ademend, maar schuurt niet en geeft je paard ook nog een mooie glans. Dekens met die voering hebben ze denk ik ook wel met hals.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:28

weather beeta zou ik doen, pagony tiger heb ik ook gehad maar ik vond de pasvorm en kwaliteit echt poedersuiker, ik heb een wheater beeta landa als tussendeken en een orican en die is echt dik

de landa heb ik nu 3 winters op gehad en is nog hardstikke goed, de orican is na 1 winter nog steeds als nieuw (wel vies hoor mijn paard houd van rollen Tong uitsteken)
ik heb dan wel een zuinig paard

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:50

Ik heb ook de Weather Beeta Orican. De pasvorm van de Orican is buitengewoon goed. Daar zit een schoudernaad op die mooi om de borst sluit, met veel bewegingsvrijheid. De Orican lijkt wat langer dik te blijven dan de Pagony Tiger, maar als je paard buiten staat en het regent wordt de Orican wel zwaarder vind ik.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:14

Ik heb een WB Landa met halve hals. die deken ligt op mijn paard erg goed Ja Ik heb ook een Pagony Tiger. Die ligt op mijn paard ook wel goed, maar de pasvorm van WB vind ik toch beter Knipoog
Over de kwaliteit weet ik nog niet veel, ik heb de dekens pas sinds februari.

Sjafrane
Berichten: 809
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:11

En schuren deze dekens niet zo heel erg. MIjn pony heeft een hele gevoelige huid. dus de pasvorm vind ik heel belangrijk.

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:20

Ze schuren inderdaad niet zo erg, of helemaal niet, doordat er een gladde voering inzit. Ik had eerst dekens met een voering van (poly)katoen, dat schuurt duidelijk veel meer, omdat dat iets ruwer is en de haartjes eraan blijven haken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:25

Welk merk is echt afhankelijk van de precieze bouw van je pony... Het ene merk schuurt bij jou pony wel en bij de buren niet en omgekeerd.

ellepel

Berichten: 47477
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:23

ik heb zelf de S&K panther en ik ben helemaal weg van deze deken!!

mijn pony krijgt hem straks voor het 4e jaar op, de deken is echt supersterk, heeft een geweldige pasvorm en de mijne heeft er nog nooit schuurplekken van gekregen.
ook op de schoft ligt de deken erg mooi
hier staat wel wat info:

http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... cts_id=336

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:23

Ik heb zelf voor mijn pony Bucasdekens, zijn echt de perfecte dekens, zeker een aanrader!

Hedwigb

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-07-05

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:46

die wb dekens zijn erg goed en bevallen super. mijn keuze voor komende winter is al gemaakt

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:11

de everline keep wool
is voor mij de absolute topper
de wollen binnenzijde reguleerd de temperatuur heel erg goed, kruissingels kunnen onder en boven de deken gedragen worden , hele degelijke voorsluiting met zacht v vorm kraagje erover
waterdicht wind dicht ademend met en zonder hals verkrijgbaar met een ergonmische rug lijn

Sjafrane
Berichten: 809
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 13:48

Iemand het winter deken van anky met hals al geprobeert ziet er ook mooi uit

Sjafrane
Berichten: 809
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 21:40

ervaringen met bucas

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:57

PriscaZ schreef:
Welk merk is echt afhankelijk van de precieze bouw van je pony... Het ene merk schuurt bij jou pony wel en bij de buren niet en omgekeerd.


Is idd gewoon uitproberen.

Mijn paard heeft een WB Landa als tussendeken, een Lamicell als ongevoerde regendeken, een Rambo als vliegendeken. Voor winterdekens moet ik nog gaan proberen.
Bucas past hij niet in elk geval.

Sjafrane
Berichten: 809
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Vraag over winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 14:04

Ik vind het erg moeilijk een winterdeken kiezen.Ik wil graag een winterdeken met hals i.v.m het scheren van mijn pony en ik heb een buiten stal. alleen door de hals schuren de manen weg. nou ben ik op zoek naar wat anders.