Ontstoken oog door vliegen, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
branki

Berichten: 569
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Ontstoken oog door vliegen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:31

WesseLady schreef:
Mijn pony kan niet overweg met vliegenmaskers of vliegenfrontriemen. Hij raakt ervan in parniek en gaat net zo lang schuren tot zn koppie weer vrij is.(


Heb je dan wel een goed masker. Branco heeft een masker van Rambo. Die is perfect.
Afbeelding

Apie had een masker dat bij zijn deken hoorde. Die schuurde hij ook telkens af. Toen heb ik hem Branco's masker opgedaan en dat liet hij wel zitten. Branco zijn masker opgedaan. Hij liet hem wel op, maar was er niet happy mee. Nu bleek dat dat masker niet bol genoeg over de ogen zat. De wimpers drukten tegen het masker aan.

Een masker vind ik ideaal, maar je moet wel een goede hebben. En zoals ik al zei, die van Rambo is een hele goede. De ene heb ik zeker al 3 seizoen. Hij begint nu een beetje te slijten, maar ze hebben ze dan ook in het zomerseizoen dagelijks op.

Branco heeft trouwens ondanks het masker op dit moment wel een dik oog. Kan dus eigenlijk niet door de vliegen komen, want hij heeft het masker op dit moment dag en nacht op. Het is hier ontzettend erg met de vliegen. Als ze geen masker op hebben, ziet hun hoofd er gewoon zwart van.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re: Ontstoken oog door vliegen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 01:05

er zijn dit jaar ZEER veel vliegen,dat veroorzaakt veel ontstoken ogen.

ik had mijn pony verplaats naar een andere weide en daar kwam hij direct binnen 24 uur met 2 prutogen uit!
zwermen vliegen zaten om zijn hoofd.

ik heb hem teruggehaald naar de andere weide(minder vliegen),ogen 2 x daags schonnmaken en de cafzalf van de veearts.

na 2 dagen was het al stukken beter.

voor de extra oogrust heeft hij nu ook een halster met vliegenfrontriem om.