Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bamburi schreef:werkt die veerust ook tegen dazen/horzels? of enkel alleen tegen vliegen? Ik zoek namelijk een middeltje wat ook goed tegen andere insecten dan alleen vliegen werkt
karlos schreef:okey, ik heb gewone azijn gekocht en citronella olie, hoeveel moet je van die olie gebruiken?, ik heb niet echt een grote spuit nl.

dondahsteen schreef:- een fles azijn
- een flesje citronella
- (eventueel dettol tegen de dazen)
- water (om het sterk of minder sterk te maken)
dondahsteen schreef:ja, maar waarschijnlijk zal de hele fles wel niet in je spuit fles passen. je moet even pielen... Succes!!
Perla schreef:ik zou gewoon vliegenspray kopen, dan weet je dat het werkt en dat het niet schadelijk is voor je paard zelf gebruik ik altijd veerust, dat is niet erg duur (rond de 8 euro per bus) het werkt goed en je kunt er best lang mee
Tinkerlady schreef:karlos schreef:okey, ik heb gewone azijn gekocht en citronella olie, hoeveel moet je van die olie gebruiken?, ik heb niet echt een grote spuit nl.
In een berichtje hierboven heb ik precies het recept gegeven voor goede werkende en natuurvriendelijke vliegenspray. Met alleen citronella ben je er nog niet
En over de werking: ik heb 5 tinkies en spray ze altijd in en dat gaat super. En omdat ik de spray zelf maak volgens een recept van een natuurdeskundige (zie boekje essentiele olien voor paarden en honden) loop je geen risico. In de spray bij de ruitersport zaak zit minder goeds....chemisch bedoel ik dan. Het is maar waar je voor kiest....wij doen het de natural way!
Succes!